וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חינך" פעוט עם סכין רותחת - ונשלח לכלא

קובי מנדל

14.1.2010 / 11:43

ביהמ"ש גזר ארבע שנים ותשעה חודשי מאסר על גבר מהגליל שהורשע בהתעללות בבנו החורג בן השנתיים. האיש הצמיד סכין שחוממה באש לפלג גופו התחתון של הפעוט וגרם לו כוויות

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (חמישי) ארבע שנות מאסר בפועל ועוד תשעה חודשים על תושב אחד הכפרים בגליל המערבי בשנות ה-30 לחייו, שהורשע בעבירות חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והתעללות בתינוק בן שנתיים, בנה של אשתו. האיש הצמיד סכין שחוממה באש לפלג גופו התחתון וגרם לו לכוויות מדרגה שנייה.

הנאשם הינו בעלה של אם התינוק כבן שנתיים וחצי והתגורר בכפר יאסיף יחד עם שלושת ילדיו מנישואיו הקודמים, בת הזוג ושני ילדיה מנישואים קודמים – התינוק ואחיו. בתחילת חודש ספטמבר 2009, בהיותו בבית, ראה הנאשם כי הקטין עשה את צרכיו במכנסיים, הכניסו לחדר השינה, הפשיט את פלג גופו התחתון, השכיבו על הרצפה והצמיד לעכוזו ולבטנו התחתונה מספר פעמים סכין, אותה חימם קודם לכן באש. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו לתינוק 6 כוויות מדרגה שנייה.

השופט אילן שיף ציין כי מעשיו של הנאשם נוראיים וכי עיון בצילומי חלק מהכוויות מגלה עד כמה נרחבות כוויות אלו. כן הבהיר השופט כי מן הסתם, נגרמו לקטין, לא רק נזק וסבל גופני איום, אלא גם סבל נפשי. עשיית מעשים מחפירים שכאלו, לתינוק חסר ישע, היא מזעזעת ומקוממת, אלא אם כן הלב הוא אטום. פגיעה בתינוק, עול ימים, חמורה שבעתיים מפגיעה בבוגר, שכן התינוק אינו מסוגל להתגונן ואף אינו מסוגל להתלונן ולהערך לקראת הבאות. הדעת ממאנת להאמין שכך יעולל אב (חורג) לתינוק. טענת הנאשם כי "רק" רצה לחנך כך את בנו להשתמש בשירותים, מעידה על חשיבה מעוותת ומסוכנת. אוי לו להורה שכך חושב, ואוי לו לקטין השוכן בביתו.

באשר לנסיבות המקרה, לא ייחס השופט משקל לעדותה של אשת הנאשם שכן ניכר היה בה שהיא משתדלת, ככל יכולתה, לסייע לו על מנת שיחזור במהרה לביתם. עדותה אף סתרה את תוכן הודעותיה במשטרה. בניגוד לעדותה בפני ביהמ"ש כי בעלה לא חימם סכין על האש, בעדותה במשטרה סיפרה כי בעלה חימם את הסכין על האש. בניגוד לטענתה בעדות, כי בעלה לא התכוון לגרום לקטין נזק, עולה מהודעותיה במשטרה כי בעלה "שרף" את הקטין והלה צעק ובכה. משניסתה להתקרב לקטין אסר עליה הנאשם להתקרב ואף דחף אותה. הנאשם היה אפוא מודע למעשיו, לפחות ברמה גבוהה של הסתברות. כך עולה גם מהודייתו במיוחס לו בכתב האישום.

לחובתו של הנאשם עבר פלילי בגין עבירות רכוש ואלימות והוא אף הורשע פעמיים בגין תקיפת קטין וכן בגין תקיפת בת זוג. כן ריצה עונשי מאסר ובעת ביצוע מעשיו הנדונים היו תלויים ועומדים נגדו שני עונשי מאסר מותנים בני הפעלה, וחרף זאת לא נרתע מלבצע העבירות הנדונות. עובדות אלו היו לנגד עיני השופט בגוזרו את דינו. לזכותו של הנאשם נזקפו הודאתו וחרטתו והנחת השופט כי הקטין הבריא פיזית אף שלכאורה, נשארו לו צלקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully