וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לא נכריז על כישלון עסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.1.2010 / 9:29

לדברי בכיר בארגון, הכרזה על כישלון המגעים לשחרור החייל החטוף, "משמעה סיום תפקידו של המתווך הגרמני, וזה אינו האינטרס של אף אחד מהצדדים"

בכיר בחמאס דחה את האפשרות שארגונו יכריז על כישלון המשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט בין חמאס לישראל. "הכרזה על כישלון המגעים – משמעה סיום תפקידו של המתווך הגרמני, וזהו איננו האינטרס של אף אחד מהצדדים", הסביר (חמישי) הבכיר לעיתון 'אל-חיאת' הרואה אור בלונדון. הוא הוסיף כי אמנם קיימים קשיים במשא ומתן, אולם המתווך הגרמני "טרם מיצה את תפקידו, ולכן לא נכריז על כישלונו".

בתשובה לשאלה האם לארה"ב היה חלק בשינוי העמדה הישראלי שחל באחרונה, ענה: "אני בספק. האמריקאים תמיד התנגדו לעסקת שליט. זוהי איננה עמדה חדשה, שינוי העמדות הישראלית במשא ומתן האחרון איננו קשור בשום צורה שהיא ללחצים אמריקאים". הוא העריך כי המחלוקות הפנימיות בישראלי הן אלה שהביאו לשינוי העמדות הישראליות במגעים.

בימים האחרונים הנחה מטה המאבק לשחרור שליט את הפעילים "לשמור על השקט", על מנת לאפשר את מיצוי תהליך המשא ומתן להשבתו של שליט. "כרגע אנחנו יכולים לקוות שבעת הזאת, כל עוד המתווך הגרמני נמצא פה, יש חלון הזדמנויות שישרת את שני הצדדים – לכן אנחנו די שומרים על שתיקה ומבקשים מהפעילים להנמיך את קולם כדי למצות את התהליך וכדי שנראה את גלעד בבית", אמר ראש מטה המאבק, שמשון ליבמן, בראיון בתחילת השבוע לקול ישראל.

ביום ראשון אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי חמאס ימסור בימים הקרובים למתווך הגרמני את עמדתו הסופית להצעה הנוגעת למתווה עסקת שליט. משעל אמר את הדברים במהלך ביקור בקטאר עם משלחת של בכירי הלשכה המדינית של הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully