וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומות להאיטי ב-140 תווים

סוכנויות הידיעות

13.1.2010 / 21:36

אתר המיקרו-בלוגינג טוויטר ממלא תפקיד מרכזי באיסוף תרומות למען נפגעי רעידת האדמה הקשה בהאיטי: האתר מבקש ממשתמשיו לשלוח סמס אם ברצונם לתרום לנפגעים

אתר המיקרו-בלוגינג טוויטר ממלא תפקיד מרכזי באיסוף תרומות למען נפגעי רעידת האדמה הקשה בהאיטי, כך דיווח אתר החדשות cnn. גיוס תרומות על ידי ארגון הצלב האדום ועל ידי ארגון הסיוע של המוסיקאי יליד האיטי וויקליף ג'ין היו בין עשרה הנושאים הפופולרים ביותר בטוויטר היום. שני הארגונים ביקשו ממשתמשי טוויטר לשלוח סמס אם ברצונם לתרום לנפגעים, תוך שסכום התרומה יחויב בחשבון הטלפון הסלולרי שלהם.

רעידת האדמה החזקה ביותר זה 200 שנה - בעוצמה 7 בסולם ריכטר - היכתה היום בהאיטי, ולפי ההערכות גרמה למותם של אלפי בני אדם. בית חולים בעיר הבירה, פורט או פראנס, קרס כליל ברעידת האדמה, וכך גם ארמון הנשיאות ומטה האו"ם. עדי ראייה דיווחו כי העיר כולה היתה שרויה תחת ענן של אבק בעקבות קריסת בניינים רבים. גם תשתיות החשמל והתקשורת נפגעו קשות ברעידה, כך שקשה לאמוד את הנזק ואת מניין ההרוגים.

אתר טוויטר מאפשר לגולשים לכתוב ולפרסם מסרים בני 140 תווים לכל היותר, בדומה לשורת הסטטוס המוכרת מפייסבוק שנולדה בעקבותיו או הודעת טקסט בטלפון הסלולרי. כך יצר טוויטר קטגוריה אינטרנטית חדשה, הנקראת מיקרו-בלוגינג. המיני-עדכונים הללו יכולים להיות דיווחים יבשים על מה שעושים הגולשים באותו רגע, הגיגים, קישורים לכתבות חיצוניות וכל מה שעולה על הדעת ונכנס ב-140 תווים. הגולשים מגיבים זה על עדכוניו של זה ללא הפסקה, ויוצרים שיחה הגלויה לעיני כל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully