וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט צולל אל מתחת ל-80 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

13.1.2010 / 20:05

מחיר הנפט יורד זה היום השלישי ברציפות בניו יורק, ונסחר מתחת לרמה של 80 דולר לחבית - בעקבות זינוק חד פי שלושה מהצפוי במלאי הגולמי והדלקים המזוקקים בארה"ב

מחיר הנפט יורד זה היום השלישי ברציפות בניו יורק, ונסחר מתחת לרמה של 80 דולר לחבית - רמתו הנמוכה ביותר השנה - בעקבות זינוק חד פי שלושה מהצפוי במלאי הנפט הגולמי והדלקים המזוקקים בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסחרים במחיר של 78.62 דולר לחבית, ירידה של 2.7%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב עלה בשבוע שעבר ב-3.7 מיליון חביות ל-331 מיליון חביות, מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. תחזית האנליסטים היתה לעלייה של 1.5 מיליון חביות. מלאי הדלקים המזוקקים גדל ב-1.4 מיליון חביות, לעומת תחזיות לירידה של 1.7 מיליון חביות.

מחיר הנפט ירד עוד לפני פרסום נתוני המלאי בארה"ב, על רקע הערכות כי החלטת ממשלת סין להגביל את ההלוואות במגזר הבנקאי עלולה לפגוע בצמיחת הכלכלה השלישית בגודלה בעולם. ממשלת סין הורתה לבנקים המקומיים להגדיל את יחס הפיקדונות להלוואות, בראשונה מאז 2008.

"זהו צעד נוסף של סין לצמצם את הלוואות הבנקים, אך הוא נתפס כצעד שלילי עבור מגזר הסחורות, והנפט בעיקר", העריך טובי האסל מחברת CWA גלובל מרקטס בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully