וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטוף המשוחרר הוחזר למטוס

30.12.1999 / 14:40

החטוף, ששוחרר לצורך טיפול רפואי, הוחזר בהתאם לתנאי שהציבו החוטפים

בן הערובה ששוחרר היום על ידי חוטפיו הוחזר למטוס ההודי החטוף. החטוף, גבר כבן שלושים, סבל מכאב בבטנו. חוטפיו הסכימו לשחררו לצורך קבלת טיפול רפואי בתנאי שיוחזר לידיהם בתוך 90 דקות מרגע שחרורו. החטוף נבדק בבית חולים של הצלב האדום הנמצא סמוך לשדה התעופה קנדהאר בו מוחזק המטוס. במטוס מוחזקים עדיין יותר מ-150 בני ערובה, זה היום השישי.

סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרטאס" דיווחה הבוקר כי ממשלת הודו הסכימה לשחרר מספר אסירים קשמירים בתמורה לשחרורו של המטוס ההודי שנחטף בידי קיצונים קשמירים ושוהה כעת באפגניסטן. שר החוץ ההודי מיהר לפרסם הכחשה גורפת ואמר: "אין שום הסכם עם החוטפים".
"אינטרטאס" ציטטה מקורות בכירים הודיים, אך לא חשפה את זהותם ולא מסרה פרטים נוספים. שר החוץ ההודי, רמינדל סינג ג'סל, אמר כי "אין שום הסכם עם החוטפים". הוא מסר כי נציגי ממשלת הודו מתחילים כעת סיבוב שיחות חמישי עם החוטפים. עוד נודע כי הקבינט ההודי קיים ישיבה קצרה בנושא המטוס החטוף.
במקביל נודע כי ממשל הטאליבן, השולט באפגניסטן, החליף את החיילים המוצבים מסביב למטוס השוהה בשדה התעופה בקנדהר שבמדינה. עד כה הוצבו ליד המטוס שומרים בלבוש אפגני מסורתי, וכעת מוצבים סביבו חיילים במדים. הדבר גרם לחשש כי הטאליבן, שכבר הודיע כי הוא דורש מהחוטפים לעזוב את אפגניסטן, עומד להסתער על המטוס, אולם שר החוץ האפגני, עבדול ווקיל מוטווקיל, מיהר להרגיע ואמר: "מדובר בחילופי משמרות רגילים, עליהם הודענו גם לחוטפים כדי למנוע את הדרדרות המצב. שום דבר יוצא דופן לא מתרחש סביב המטוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully