וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת העבודה - מפלגה בועטת יושביה

22.1.2010 / 18:40

או צל"ש או טר"ש

הם היו דור העתיד של המפלגה בעיצומו של המסע המטאורי שלהם להצלחה. כמעט לכולם ניבאו את ראשות המפלגה ולעיתים גם את ראשות הממשלה, אבל הם החליטו לפרוש, להפסיק להילחם, ולעזוב לא רק את אהוד ברק והמפלגה, אלא את הכנסת בכלל. וואלה! חדשות מגישה את רשימת פורשי העבודה שאמרו שלום ולא להתראות למשכן בירושלים.

עמרם מצנע

בדיחה עם זקן, כך כונה עמרם מצנע על ידי יריביו, אבל הבדיחה היתה על חשבון מפלגת העבודה המתרסקת. מצנע עזב את תפקידו הנוח כראש עירית חיפה ובא להציל, הלכה למעשה, את המפלגה מעצמה. הפסד צורב במיוחד לאריאל שרון מחק מהזיכרון את העובדה שמצנע הוא אבי תכנית ההתנתקות, הצליח להחזיר בוחרים ותיקים הביתה, והעניק לרגע תקווה לעבודה. פרש אחרי התבוסה בבחירות, כיהן זמן קצר בכנסת ונענה לקריאה לעמוד בראש ועדה קרואה להצלת מועצת ירוחם.

אברום בורג

אברום בורג הוא ללא ספק מלך מלכי ה"כמעט" של מפלגת העבודה. בורג אמור היה להתמנות לשר בכיר בממשלת ברק, אבל נאלץ להסתפק בתפקיד יו"ר הכנסת. הוא כמעט היה יו"ר מפלגת העבודה בשנת 2001, אבל הפסיד את התפקיד לפואד בסיבוב שני אפוף שמועות על זיופים במגזר הערבי. הוא כל כך רצה להיות האיש עם הכיפה שיאחד את השמאל ציוני, אבל פרש מהפוליטיקה בגיל 49 בלבד, ופנה לעסוק בכתיבה ובעסקים.

עמי איילון

האדמירל שחלם להציל את הספינה אך הפסיד לגנרל ברק. עמי אילון הגיע למפלגה מצויד בקורות חיים יוצאי דופן. מפקד חיל הים לשעבר שהתמנה לראש השב"כ בעקבות רצח רבין והקים את תנועת "המפקד הלאומי" בצוותא עם סרי נוסייבה. למרות הרזומה המרשים, אילון נתקל בקאמבק של אהוד ברק. הוא הצליח אמנם להגיע לסיבוב שני מול המכונה ממגדלי אקירוב, אך הפסיד לבסוף. אילון התקשה לשרוד בכנסת למרות שהתמנה לשר בלי תיק, ובחר לבסוף לפרוש מהפוליטיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

דני יתום

גנרל נוסף שהתקשה להתרגל לפוליטיקה. ראש המוסד לשעבר היה אמור להפוך לאחד ממעצבי המדיניות הביטחונית-מדינית של מפלגת העבודה. יתום, מצויד ביומרה פוליטית לא מבוטלת, אפילו התמודד על ראשות המפלגה מול ברק, פינס ועמיר פרץ, אך סיים אחרון את המירוץ, שהיה אמור להפוך אותו מעוד חבר כנסת זוטר לגורם חשוב במפלגה. פרש מהפוליטיקה בעקבות התנגדותו לישיבה בממשלת אולמרט לאחר כשלון מלחמת לבנון השניה.

שלמה בן עמי

מה לא הוטל על כתפיו הצרות של שלמה בן עמי? במפלגת העבודה היו בטוחים שהאינטלקטואל בן עדות המזרח יצליח למשוך עדות וקהלים שנצרבו תודעתית מהיחס המפלה והגזעני של מפא"י. אבל ההבטחה הגדולה התנפצה מול המציאות הפוליטית. בן עמי מונה באופן תמוה לשר לביטחון פנים בממשלת ברק ואירועי אוקטובר 2000 חיסלו את דימויו הציבורי. המעבר למשרד החוץ וכישלון שיחות קמפ-דייויד היו רק המסמר האחרון בארון. היום בן עמי עוסק בעיקר במחקר אקדמי.

אפרים סנה

אם מישהו היה מספר בסוף שנות ה-80 לאפרים סנה שיבוא יום והוא ירוץ ברשימה עצמאית לכנסת, ודאי היה מגחך איש הצבא לשעבר בחוסר אמון. סנה היה הבטחה גדולה שסירבה להתממש. במפלגה לא ידעו אף פעם איך לאכול את בנו של משה סנה, שהפך מרופא לגנרל, לחבר כנסת ואפילו לשר, אך מעולם לא הצליח להשפיע באמת על סדר היום. סנה פרש לבסוף בעקבות מערכת יחסים עכורה עם אהוד ברק. 6,722 הקולות שקיבל בריצה עצמאית לכנסת הבהירו לו עד כמה קר מחוץ לאוניה הטובעת.

עוזי ברעם

הנסיך הפוליטי שלא רצה להיות מלך. למרות הייחוס (בנו של שר העבודה לשעבר) צמח ברעם מלמטה ומילא שורת תפקידים ארוכה במוסדות המפלגה עד בחירתו לכנסת. ברעם היה שנים ארוכות אחד המוחות הפוליטיים החריפים ביותר במפלגת העבודה. הצהיר על עצמו לא פעם כמי שחסר את המוטיבציה להתמודד על ראשות המפלגה וראשות הממשלה. כמו רבים אחרים, גם ברעם מצא עצמו בעימות קשה מול אהוד ברק לאחר שהאחרון חזר בו מהבטחה לכאורה למנות אותו לשר. לאחר בחירות 2001 פרש מפוליטיקה וכיום משמש כיועץ אסטרטגי.

אלי גולדשמיט

מחלוצי גל פרישות המחאה ממפלגת העבודה. הקיבוצניק מגינוסר היה מחברי הכנסת הדומיננטיים והאהודים במשכן. עסק בעיקר בסוגיות חקיקה וכספים, אך לא הצליח לעבור מתפקיד ח"כ מוערך לתפקיד שר משמעותי. לאחר התבוסה של אהוד ברק בבחירות 2001 בחר לעזוב לחלוטין את הפוליטיקה בטענה שחש מיאוס. מיד לאחר עזיבת הפוליטיקה חצה את הקווים והגיש תכניות טלוויזיה. היום משמש כסמנכ"ל רגולציה ותקשורת בקבוצת האחים עופר.

חגי מירום

היו ימים שחגי מירום נחשב לתקווה הגדולה של התנועה הקיבוצית בתוך מסדרונות הכנסת. אבל אז הגיעה הפרישה ממפלגת העבודה לטובת האפיזודה המביכה ששמה מפלגת המרכז. מירום רכב על בחירתו של עמיר פרץ ליו"ר העבודה בדרך לקאמבק מפואר במפלגה. שנה וקצת מאוחר יותר הוא בחר בפרישה נוספת, אחרי שובו של אהוד ברק להגה הפיקוד של הספינה הטובעת. היום הוא משמש כגזבר הסוכנות היהודית.

אופיר פינס

החבר הטרי ביותר בנבחרת הפורשים של מפלגת העבודה. נבחר בגיל 35 לכנסת ונחשב לאחד מחברי הכנסת הצעירים והמשפיעים ביותר. כיהן כמזכ"ל העבודה וכשר פנים בממשלת שרון אליה הצטרפה המפלגה. בממשלת אולמרט שימש כשר המדע, אך התפטר במחאה על צירופו של אביגדור ליברמן לממשלה. התנגד נחרצות לדרישתו של אהוד ברק להצטרף לממשלת נתניהו והיה אחד ממורדי העבודה עד שבחר לפרוש מהפוליטיקה בטענה כי מפלגת העבודה איבדה את דרכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully