וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתרסק: היציג - 3.667 שקל

עומר רבין

13.1.2010 / 15:33

המטבע האמריקאי צולל לשפל חדש על רקע רכישות מוגברות של שקלים ע"י ספקולנטים ומשקיעים זרים. נגיד בנק ישראל רכש 200 מיליון דולר במטרה לנסות ולבלום את המגמה

נמשכת הפעילות המוגברת של ספקולנטים ומשקיעים זרים בשוק המט"ח המקומי, באופן הגורר את הדולר לשער נמוך במיוחד. לאחר שבמהלך היום נסחר הדולר ביציבות יחסית – החלו משקיעים זרים להתערב במסחר במט"ח בהיקפים גדולים בשעות הצהרים ולרכוש שקלים בהיקפים גדולים במיוחד.

כתוצאה מהמהלך, "צנח" שער הדולר בקרוב לאחוז לרמת שפל של 3.65 שקלים. לאור הנפילה החדה, החליט נגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר לרכוש כ-200 מיליון דולר במטרה למנוע הידרדרות נוספת בערכו של המטבע ולהציג "תגובת נגד" לפעילותם של הכוחות הזרים בשוק. צעדיו של פישר אמנם בלמו למשך פרק זמן מסויים את הנפילה בערכו של המטבע, אך זה הוסיף להיחלש ושערו היציג נקבע לבסוף בשעה 15:30 על 3.667 שקלים - ירידה של 0.65% ביחס לשער היציג הנמוך גם כך שנקבע למטבע אתמול.

הירידה החדה בערכו של הדולר היא גם תוצאה של היחלשות שלו מול יתר המטבעות המובילים בעולם הנובעת בין היתר מהחשש הכבד שמביעים כלכלנים מהגירעון התקציבי העמוק אליו נקלע הממשל בוושינגטון ומפני ההשפעות שיכולות להיות לגירעון שכזה על יציבות הכלכלה האמריקאית. כמו כן משפיעים על המגמה נתוני מאקרו לא מעודדים שפורסמו בוול סטריט השבוע.

בכמה מחדרי העסקאות סיפרו לוואלה! עסקים כי על פי כמה מהערכות ייתכן שערכו של המטבע האמריקאי יגיע עד לרמת שפל של 3.6 שקלים השבוע.

על רקע הדברים פנה היום נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש לראש הממשלה בנימין נתניהו והפציר בו לכנס דיון חירום דחוף במטרה לקבל החלטות אופרטיביות באשר להתערבות המדינה בשוק המט"ח כדי למנוע את המשך הידרדרות ערכו של המטבע הפוגע באופן חריף ביצואנים.

(עדכון ראשון: 15:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully