וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 חודשי מאסר נגזרו על השייח' ראאד סלאח

ניר יהב וגלעד גרוסמן

13.1.2010 / 16:03

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח’ ראאד סלאח נידון לתשעה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי, לאחר שהורשע בנובמבר האחרון בתקיפת שוטר לפני כשנתיים סמוך לשער האשפות בירושלים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (רביעי) תשעה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי על מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סלאח. סלאח הורשע בנובמבר האחרון שתקף שוטר לפני כשנתיים. סלאח ירק על שוטר במהלך הפגנה נגד הבניה בשער המוגרבים. במהלך ההפגנה נגד עבודות שיפוץ בגשר שנבנה בסמוך למקום התפרעו 30 מחברי התנועה שאף החל לקלל את השוטרים. סלאח הורה למפגינים לשבת ולסרב להתפנות "אתם גזענים רוצחים אין לכם כבוד". סלאח יתחיל לרצות את עונשו בחודש הבא. ובנוסף ניגזר עליו לשלם פיצויים של 7,500 שקלים לשוטר.

ראאד סאלח. אורי לנץ
הורשע שתקף שוטר לאחר ירק בפניו וקרא לעברו "רוצחים, גזענים, אין לכם כבוד"/אורי לנץ

"הנאשם לא רק שהשתתף בהתפרעות, אלא גם ירק בפניו של השוטר כדרך להביע את הבוז שהוא חש לשוטרים. מעשהו מתיישב עם משנתו אותה הרצה במסירת עדותו", כתב השופט יצחק שמעוני–ניר בגזר הדין. השופט ציין שמטרתו של סלאח לא היתה לפגוע רק בשוטר אלא גם במה שהוא מייצג, בחוק ובמדינת ישראל עצמה. עוד כתב השופט שסלאח היה גורם דומיננטי בהתפרעות והסית יתר המתפרעים כשהוא מודע לרגישות המקום.

השופט כתב בנוסף כי סלאח צחק במהלך עדותו של שוטר המג"ב ובכך הביע את הבוז שהוא חש כלפיו. "מעשיו של הנאשם אינם פוגעים בכבודו של השוטר לבדו אלא גם מביעים בוז ללובשי המדים המייצגים את החוק במדינת ישראל ואושיות השלטון עצמו". עוד כתב השופט כי השייח סלאח הוא איש דת מוכר ומהווה חיקוי לרבים מתומכיו. "בית המשפט אינו יכול להשלים עם מעשיו של הנאשם ולהסתפק בענישה מקילה. יש להטיל על הנאשם עונש משמעותי שיבהיר לו את חומרת מעשיו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"מדובר במשפט פוליטי"

סלאח אמר לאחר מתן גזר הדין כי "אנו דוחים בתוקף את החלטת בית המשפט. ההחלטה לא מפחידה אותנו. נמשיך לפעול להסרת הכיבוש ממזרח ירושלים ואל-אקצא". פרקליטו של סלאח עו"ד חאלד אזברגה אמר כי "בית המשפט לא פסק על פי אמות המידה של החוק, אלא על פי הלך הרוח של הפוליטיקאים היהודים. כשהצדק נעדר מבית המשפט יש הרבה מקום לגנבים".

ראאד סאלח. אורי לנץ
"נמשיך לפעול להסרת הכיבוש ממזרח ירושלים ואל-אקצא"/אורי לנץ

דובר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, עו"ד זאהי נוג'ידאת, אמר כי ההחלטה שהתקבלה היא עושק: "אנחנו אלו שמאשימים. בפברואר 2007 באנו לבדוק את ההרס בשער המוגרבים ומה שקורה בבית המשפט הוא אי-צדק". לדבריו, "זוהי רדיפה פוליטית על רקע דתי".

השייח' כמאל חטיב, סגנו של סלאח, אמר לוואלה! חדשות כי מדובר במשפט פוליטי שמטרתו לסתום את הפה לכל מי שאומר שמסגד אל אקצא קדוש למוסלמים. אם מתחילים עם השייח' סלאח, ממשיכים עם ח"כ ברכה וכן הלאה. נמשיך בפעילות". לדבריו, הוא הופתע מחומרת העונש.

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, הגיב היום (רביעי) על החלטת בית המשפט בירושלים נגד שייח' ראאד סלאח. לדבריו, "זוהי החלטה פוליטית, המניע שלה הוא נקמה פוליטית ומטרתה היא רדיפה פוליטית. בהחלטה זו בית המשפט הפך לכלי בידי המשטרה והשב"כ. המשטרה מתנכלת לציבור הערבי ומנהיגיו ועושה הכול כדי לפגוע בזכות המחאה הלגיטימית. אין זו פגיעה בשייח' ראאד לבד אלא בכל הציבור הערבי שעומד לצידו במאבק למנוע פגיעה במסגד אל אקצא".

גם ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) הגיע להביע תמיכה בסלאח. "העונש מבטא פגיעה בבחופש הדת וגזענות. מדינה שמונעת מתושביה חופש פולחן מבצעת פשע. העונש חסר תקדים והשיקול לא משפטי", אמר ברכה.

חבר הכנסת טלב א-סנע הגיב גם הוא ואמר כי גזר הדין הוא "רדיפה פוליטית". עוד אמר טלב א-סנע כי מדובר בגזר דין "אומלל נגד אחד ממנהיגי הציבור הערבי. סלאח משלם את מחיר הגנתו על מסגד אל-אקצא ואת מחיר התנגדותו העקבית נגד הכיבוש בכלל ובירושלים בפרט".

עדכון ראשון: 14:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully