וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של בר רפאלי: גם דליה איציק לא התגייסה

13.1.2010 / 18:12

ציפי לוין זועמת על ראש אכ"א, שהאשים את בתה בהשתמטות מצה"ל וקרא להחרים מוצרים שהיא מפרסמת. לדבריה, "לפני שתוקפים את בר, שיעשו בדק בית בממשלה ויראו מי שם לא מתגייס"

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף אבי זמיר, המתמודד בשבועות האחרונים עם משבר גיוס בני הישיבות, מסמן היום (רביעי) יעד חדש במלחמתו של צה"ל בתופעת הסרבנות וקורא תיגר על אחד הסמלים המצליחים ביותר של עולם התרבות והבידור הישראלי: הדוגמנית בר רפאלי.

בהרצאה שנשא במרכז הבינתחומי בהרצליה נשאל האלוף זמיר על ידי סטודנט מדוע הצבא אינו פועל נגד רפאלי, שלדבריו הצהירה הצהרה כוזבת על נישואין כדי להתחמק מהשירות הצבאי. "בסוף אנחנו מדינת חוק והיא הביאה תעודה נישואין ואינני יכול לריב איתה", אמר זמיר אך הוסיף: "בסופו של יום היא זו שצריכה להסתכל על עצמה במראה. אנחנו חברה שיש לה צבא, ובר רפאלי לא צריכה להופיע בפרסומות של 'פוקס', ואם היא מפרסמת ב'פוקס' אז אתם אל תקנו את המוצרים שלהם. זו תהיה התשובה. הרי אני לא יכול להתמודד עם בר רפאלי אבל אתם כן".

בהתייחסו לנושא הוסיף זמיר, כי על פי מדיניות צה"ל זמר שלא מילא את חובת השירות הצבאי אינו מורשה להופיע בפני יחידות צה"ל "אבל בחוץ אני לא יכול לעשות כלום", אמר. "אני לא יכול להגיש נגד בר רפאלי תלונה - היא הלכה והתחתנה עם בחור בן 37, אז מה אני יכול לעשות?".

אמה של בר רפאלי, ציפי לוין, הגיבה בחריפות על דברי ראש אכ"א. בשיחה עם וואלה! חדשות היא טענה: "לפני שהם נטפלים לבר, שקודם כל יבואו בטענות לאנשים כמו דליה איציק שלא התגייסה לצבא, ולא שיש לי דבר נגדה. נו באמת, הדברים של ראש אכ"א הם מגוחכים ובושה וחרפה. לפני שהם תוקפים את בר, שיעשו בדק בית בממשלה ויראו מי שם לא מתגייס. בר תמשיך להצליח ושהם ימשיכו לדבר ולהיטפל אלינו. אנחנו מאלה שעושים ומצליחים ושהם ימשיכו לדבר".

תגובתה של דליה אציק לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

בעוד כעשור - רק 30% מהנוער יתגייס

ראש אכ"א הזהיר כי בתוך עשור כ-70% מבעלי זכות הבחירה בישראל לא יתגייסו לצבא: "אם נסתכל עשר שנים קדימה, החרדים המהווים 26% מהאוכלוסייה לא יתגייסו וכך גם ערביי ישראל המהווים 24% בעצמם. בנוסף לאלה, 17% נוספים מהאוכלוסייה אינם מתגייסים מסיבות כאלה ואחרות – התוצאה היא שנגיע למצב שבו רק 30% מהנוער מתגייס - זה כבר פער כמותי גדול. זו מציאות שאנחנו לא יכולים להשלים איתה. ולכן אנחנו צריכים לעשות הכל על מנת להביא את המגזר החרדי לשירות צבאי, אבל בהסכמה. החברה החרדית בשלה לשינוי, ואפשר לגייס לפחות חצי מהם לצבא ומאידך להביא את הציבור הערבי לשירות אזרחי"

עוד קודם לדברים, התייחס האלוף זמיר לסוגייה הבוערת של הוצאת ישיבת הר ברכה אל מחוץ להסדר הקיים עם צה"ל: "אם כל אחד יחליט לבדו מיהו המפקד שלו, הקצין או הרב, נהפוך לצבא דו ערכי ודו לאומי. בסופו של דבר כל מי שמתגייס אלינו דעותיו חשובות אך ברגעים מסויימים הוא צריך לשמור אותן לעצמו והסמכות הקובעת היא המפקד ולא סמכות הרב. אנחנו לא יכולים להרשות למחנך להטיף לסרבנות, מה גם שניתנה לו ההזדמנות לחזור בו מדבריו".

מדובר צה"ל ביקשו להבהיר כי "ראש אכ"א הדגיש בתשובתו לסטודנט כי מדינת ישראל היא מדינת חוק ולפיכך לא ניתן לגייס את מי שרשומה במשרד הפנים כנשואה. ראש אכ"א הוסיף כי בהיעדר אפיק חוקי לגיוס הדוגמנית, החברה צריכה להירתם ולהשמיע את קולה כנגד מי שמשתמטת ומה שהיא מייצגת, לרבות בתחום השיווקי".

"הפורום לשוויון בנטל" הגיב לדבריו של ראש אכ"א ומסר כי "ראש ממשלת ישראל בשנת 2020 יעמוד בפני שוקת שבורה לחלוטין- ללא צבא אמיתי ויכולת ניווט של המדינה. הממשלה חייבת להתעשת ולקבוע בדחיפות את ביטול חוק טל ואת חוק שירות החובה אשר יחייב כל בן 18 להתגייס לצבא או לשירות אזרחי" אמר איתי בן חורין מהפורום. "סיפור בר רפאלי חשוב גם הוא- בהיבט של המסר לצעירים והגברת היא דוגמה לכל מה שלא יפה בישראליות, אך הבעיה העיקרית היתה ונשארה גיוס החרדים לשירות".

(עדכון ראשון: 14:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully