וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו צמח בר

15.1.2010 / 9:17

שלומי בעד אכילת בשר, עובד נגד. שלומי מדבר על שרשרת המזון, עובד מדבר על בריאות. ומה אתם חושבים?

בעד השניצל - שלומי עוזיאל

בניגוד לדעה הרווחת, לא כל אוכלי הבשר הם אנטיפטיים חסרי מצפון. נכון, כשתשאל את רוב אוכלי הבשר "מה אתם חושבים על צמחונות?" הם יצאו באופן מיידי לקרב גאה המגן על זכותם לאכול שניצל של אימא וסטייק עסיסי מהגריל. קחו אותי לדוגמא. אני מבין שבשר בא מהחי ולא מהסופר. הטיעון האמוציונאלי של הצמחונים כי "בכל רקמה פועמת נשמה", אולי נכון אך הוא אינו סותר את העובדה שאנו, בני האדם, זקוקים לבשר כדי להתקיים. אז נכון שהתבונה שלנו מאפשרת לנו לצרוך אלטרנטיבות שאינן פוגעות בחי, ויחד עם זאת, התבונה שלנו הוכיחה את עצמה כשגויה ופוגענית שוב ושוב. בטבע, כידוע לכולם, ישנה היררכיה קולינארית. שרשרת מזון. בני האדם, לשמחתי, נמצאים בראשה. זאת בלבד, היא סיבה מספקת לאכול בשר ללא כל נקיפות מצפון.

הסיבה העיקרית, הפשוטה והמשכנעת ביותר היא שטעים לנו. כן, פשוט טעים לנו לאכול בשר. ארוחה ללא מנת בשר הושוותה לא פעם לחצי אורגזמה. אורז זה נחמד, סלט נחמד הרבה יותר, אבל שני אלה ללא שניצל? מה הטעם? הם הרי רק תירוץ לחזה עוף עסיסי מתובל או מטוגן, או לחילופין לקציצת בשר מבושלת ברוטב עגבניות.

סיבה נוספת וחשובה לא פחות היא הבריאות שלנו. תזונה מאוזנת כוללת בתוכה מנת בשר לפחות פעמיים בשבוע. הויטמינים שכל כך חשובים לתפקוד תקין חסרים לכל כך הרבה אנשים ונמכרים על מדפי בית המרקחת במחירים מופקעים. שמונים שקלים לוויטמין בי? עדיף לאכול שניצל עם פירה. מאה שקלים למשלימים תזונתיים? את הברזל שלי אני מעדיף לקבל מכבד מטוגן בבצל וכמון.

מאז שחר ההיסטוריה, הבשר היה עיקר תפריטם של אוכלי הכול, שלנו. מאז הקמת התא המשפחתי הגרעיני הראשון, הסיבה העיקרית להתקהלות המשפחה סביב השולחן הייתה מנת הבשר. בין אם קנינו את נתח הבשר באטליז או צדנו את החיה בסוואנה. ראייה לקשר הבלתי נמנע שלנו עם הבשר טמונה בבדיקות הדם שלכם. בלי הבשר נהפוך לזן חלוש וחולני. הגישה האופטימיסטית והתלושה שמבקשת מאיתנו לוותר על עיקר הדיאטה שלנו למען אידיאולוגיה, בקרוב תמצא את עצמה מיושנת, מעושנת ונלעסת בין פרוסות פסטראמה, מיונז, עגבנייה ולחם מלא. בתיאבון.

צמחונות מצילה חיים - עובד אלחליבי

נשים יקרות, בוודאי שמתן לב שהבנות של ימינו מקבלות מחזור כבר בגילאי 10-12. עוד לפני שהן חוגגות בת מצווה, ההורמונים מתחילים לפעול וגם הציצים גדלים בהתאם. גברים יקרים, אני בטוח שגם אתם שמתם לב להתבגרות המהירה של בנותינו. ומאיפה ההורמונים האלה מגיעים? ההורמונים מגיעים לגוף שלנו, מההורמונים שמזריקים לבעלי החיים. כדי למכור את החיות כמה שיותר מהר ולגדל אותם כמה שיותר מהר, מזריקים לבעלי החיים כימיקלים שונים. קיימים קרוב ל80,000 סוגי כימיקלים שונים שנכנסים לגוף שלנו דרך אכילת שניצלים או המבורגרים. על חלק נכבד מהכימיקלים עדיין לא התבצעו בדיקות רעילות. כמות הכימיקלים שמיוצרת בארה"ב בלבד בשנה, לצורך גידול בעלי חיים, עולה על 450 טון. הכימיקלים, שתפקידם לנפח תרנגולות, חודרים אלינו לגוף בלי שאנחנו יודעים מה בדיוק ההשלכות שלהם על המערכת הביולוגית שלנו.

ומדוע לא מספרים לנו על זה? כיוון שהתעשייה שמוכרת בשר מגלגלת מיליארדי דולרים בשנה. אחד שיש לו קערת כסף מלאה ירצה לבעוט בה? מי שראה פעם חוות גידול תעשייתית בוודאי יודע שהחיות שם מלוכלכות מאוד, ואינן בריאות. לתעשיית הבשר העולמית אין שליטה על מחלות שעלולות להתפרץ מאכילת בשר, כמו המגפה של שפעת העופות, שהתפרצה מחוות גידול של תרנגולים במזרח.

בנוסף, אחד מהגורמים המרכזיים למחלות כמו התקפי לב, שבץ מוחי וסרטן הוא אכילת בשר. בשר גורם לעלייה בכולסטרול ובשומנים בדם, ומגביר את הסיכויים להתפתחות של מחלות לב. מחקרים רבים מצביעים על העובדה שאורח חיים צמחוני מפחית את הסיכויים לקבל מחלת לב או סרטן. אחוז התמותה מסרטן אצל צמחוניים נמוך בכ -40% , מאלה שאוכלים בשר. מדברים איתנו על זה שצמחונות מצילה חיים (ישראלי ממוצע אוכל כ60 בעלי חיים בשנה). מתברר שהיא גם מצילה את החיים שלנו. לבריאות.

ומה אתם חושבים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully