וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים לנתניהו: "גבש תכנית לטיפול בדולר"

אורה קורן

13.1.2010 / 10:46

נשיא התאחדות התעשיינים ברוש התייאש משטייניץ ועבר לראש הממשלה: "הכלים שבהם משתמש הבנק המרכזי, ובהם הגדלת יתרות המט"ח וקביעת שער ריבית נמוך - קרובים למיצוי"

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שיגר היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקש לקיים דיון חירום בנושא כושר התחרות של היצוא הישראלי, לנוכח היחלשות שער הדולר. במכתב ציין, כי "שורה של החלטות המתקבלות במשרדים הממשלתיים אף גורמות לפגיעה נוספת בכושר התחרות".

ברוש התייחס למשרד האוצר, שמסרב לגבש תוכנית לפיצוי פיסקלי ליצואנים בגין שחיקת שער הדולר מול השקל ולמשרדי התשתיות והפנים המעלים מחירי תשומות לתעשייה.

עוד הוסיף ברוש: "לצערי, למרות סדרה של פגישות שנערכו מול משרד האוצר, וגם לאחר דו"ח קשה של מבקר המדינה מהתאריך 16 באפריל 2009 אשר הצביע על הליקויים לאורך שנים בנושא ההתמודדות הממשלתית עם השינוי בשערי המטבע, טרם ננקטו צעדים פיסקליים ממשיים לחיזוק כושר התחרות של היצוא בישראל. יתר על כן, שורה של החלטות המתקבלות במשרדים הממשלתיים, אף גורמות לפגיעה נוספת בכושר התחרות".

"תהליך היחלשותו של הדולר מלווה את היצוא הישראלי כבר משנת 2006 ולצערי, בשלבים אלו לא נותר לתעשיין הישראלי מרווח התייעלות אלא לוותר על לקוחות, לסגור פעילויות ולהוציא קווי ייצור מחוץ לישראל. ההשלכות של צעדים כאלו למשק כולו ברורות", כתב ברוש.

עם זאת, יו"ר מכון היצוא, עמי אראל אמר באחרונה בראיון ל-TheMarker כי "היצואנים יצטרכו לנשוך שפתיים ולהמשיך להתייעל גם ב-2010".

ברוש מציין את פעולותיו החיוביות של הבנק המרכזי וציין, כי "הכלים שבהם משתמש הבנק המרכזי, ובהם הגדלת יתרות המט"ח וקביעת שער ריבית נמוך, קרובים למיצוי, ויש לפעול בדחיפות לגיבוש תוכנית חרום להתמודדות עם ההשלכות שעלולות להיגרם למשק הישראלי כתוצאה מהמשך התחזקות השקל". "לפיכך", מסיים ברוש, "אבקש לקיים דיון חירום בנושא בראשותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully