וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם מסכנים את פעילות שירות התעסוקה"

פנחס וולף

13.1.2010 / 10:25

מנכ"ל שירות התעסוקה מאשים באופן יוצא דופן את בכירי האוצר בכך שהם מסכנים את יכולתה של מדינת ישראל להתמודד עם האבטלה הגואה: "אני לא יודע לעשות את העבודה בכסף שנותנים לי"

במדינת ישראל כבר חוגגים את סיום המשבר, בירושלים מתגאים בגירעון ממשלתי נמוך מהצפוי ובכירי המשק כבר מתהדרים בהישגי המשק הישראלי ביציאה מהמיתון העולמי – אבל מערכות הרווחה, מסתבר, עדיין רחוקות מרחק רב מהתמודדות אמיתית ומלאה עם נזקי השבר בכלכלה העולמית.

מנכ"ל שירות התעסוקה יוסי פרחי התבטא היום (רביעי) בחריפות יוצאת דופן יחסית כנגד החלטת משרד האוצר לקצץ בתקציב השירות ואמר: "אני לא יודע לעשות את העבודה בכסף שנותנים לי – אתם מסכנים את פעילות שירות התעסוקה".

בדיון מיוחד שהתקיים הבוקר בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, טען פרחי כי תקציב שירות התעסוקה בשנת 2010 יעמוד על 137 מיליון שקלים – לעומת 162 מיליון שהוקצבו למטרה בשנה שעברה. מנתנוני השירות עולה כי בשנת 2009 התייצבו בלשכות 504 איש בסה"כ וכי בכל יום גדשו את המשרדים כ-30 אלף ישראלים. כ-146 אלף איש הושמו במשרות באמצעות השירות.

בדיון התייחסו חברי הכנסת ואנשי שירות התעסוקה גם למשבר ביחסי העבודה המאפיין את הארגון בחודש האחרון, במסגרתו שובתים עובדי שירות התעסוקה, לא מקבלים עובדים בלשכות ואינם עונים לפניות הציבור – זאת במחאה על כוונת הממשלה להרחיב את יישום תכנית ויסקונסין ("אורות לתעסוקה") לכל חלקי הארץ ולהאריך את תוקפה, מבלי לעגן את זכויותיהם במסגרת הסדר קיבוצי חדש. נציג האוצר בדיון, משה בר סימנטוב, טען כי "ההסכם עם שירות התעסוקה נוסחו גמור – אך הוא טרם נחתם". לדבריו, ההסכם ייחתם לאחר שהכנסת תשלים את החקיקה להרחבת התכנית לכל רחבי הארץ, לעומת ארבע ערים בלבד בהם היא מיושמת כיום.

עמדתו של נציג האוצר עוררה את חמתם של רבים מהנוכחים, בהם גם יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) שאמר: "נכון לעכשיו ועד סוף אפריל התכנית לא תתפשט – השאלה היא מדוע קיצצתם את התקציב? האם אתם באמת רוצים שאנשים יצאו לעבודה, או שאתם רק אומרים שאתם רוצים שאנשים יצאו לעבודה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully