וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירתה בשירות לאומי אך נעצרה כמשתמטת

יהושע בריינר

13.1.2010 / 10:09

המשטרה הצבאית עצרה בחורה דתיה באשמת השתמטות למרות ששירתה בשירות לאומי, זאת מכיוון שתצהיר הדת שהגישה לא נקלט. צה"ל: "נעמידה לדין משמעתי בלבד"

בצה"ל יוצאים במאבק נגד המשתמטים, אולם נראה כי המאבק הזה לפעמים יוצא מפרופורציה. בחורה דתייה כבת עשרים, שעשתה שירות לאומי, הופתעה לגלות את אנשי המשטרה הצבאית מתדפקים על דלתה בליל ראשון. השוטרים הודיעו לה כי היא משתמטת משירות. לדבריה, הגישה כבר ב-2006 תצהיר דת, אולם צה"ל לא מכיר הצהרה שכזו.

למרות טענת הצבא, האישה החלה ב-2008 בשירות לאומי שם התנדבה במשך למעלה משנה וחצי, אז התבקשה להגיש תצהיר דת פעם נוספת וכך עשתה. על אף שכבר הצהירה על דתיותה ועל אף שכבר התנדבה לטובת המדינה, הצבא עדיין ממשיך להכיר בה כמשתמטת משירות. לדרישת הצבא היא הובאה היום לבית הדין הצבאי ביפו לצורך הארכת מעצרה, אולם בעקבות התערבות סנגורה היא הוחזרה לכלא הצבאי, שם היא אמורה להישפט.

בשבועות האחרונים מקיימים בצה"ל גל מעצרים כנגד משתמטי גיוס, בעיקר כנגד בנות המצהירות על כך שהן דתיות אולם בפועל אינן מנהלות אורח חיים דתי. עם זאת, נראה כי הפעם בחרו בלשכת הגיוס לשלול את חירותה של אזרחית שהצהירה על דתיותה ואף התנדבה לשירות לטובת המדינה. "לא מובן לי מדוע מי שלדבריה קיבלה פטור משירות וגם התנדבה לשירות לאומי מוצאת את עצמה בכלא הצבאי", אמר לוואלה! חדשות פרקליטה, עו"ד סגן אבי פינרסקי מהסנגוריה הצבאית. "ההתנהלות במקרה הזה היא שערורייתית ולא ברור מדוע גם לאחר שהדברים הובאו לידיעת הצבא הם עדיין מסרבים לשחררה. לא ניתן להתחיל בשירות לאומי ללא פטור מהצבא, ובטח שאין סיבה להחזיק אותה במעצר למשך שני לילות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "האישה הייתה אמורה על פי חוק להגיש תצהיר על היותה דתייה על מנת לקבל פטור משירות. היא לא ביצעה את ההליך המתבקש ועל כן נחשבת כמשתמטת. לאור העובדה כי שירתה שנתיים טרם גיוסיה בשירות הלאומי הוחלט להקל בצעדים מולה ולהעמידה לדין משמעתי בלבד ולא כפי שנהוג במקרים מסוג זה, העמדה בפני בית דין צבאי".

ליצירת קשר עם יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully