וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ניסה להתנקש במפקד גדודי סלאח א-דין?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.1.2010 / 9:54

העימותים הפנים פלסטינים מחריפים. מטען נפץ התפוצץ במכוניתו של מפקד בוועדות ההתנגדות העממית בעזה. לא היו נפגעים מהפיצוץ ובארגון מבטיחים למצוא ולהעניש את המפגעים

הפעם ישראל לא אשמה: אלמונים הטמינו לפנות בוקר (רביעי) מטען נפץ במכוניתו של סלאמה רסין, מפקד בכיר בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית – גדודי סלאח א-דין – בשכונת א-דרג' שבעיר עזה. מקורות במשטרת עזה מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי בלילה נשמע פיצוץ עז והתברר כי מדובר במטען נפץ שהוטמן במכוניתו של רסין. לדברי המקורות, לא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוץ.

בתגובה גינו גדודי סלאח א-דין את "המתקפה" על מכוניתו של המפקד הבכיר לפנות בוקר "בידי קבוצה של פורעי חוק ומחרחרי ריב ומדנים", לשון הודעת הזרוע. בהמשך ההודעה הבהירה הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית כי אין בכוונת אנשיה לשתוק לנוכח "הפשע" שכן "ייתכן ומדובר בשרשרת חדשה של פשעים שמבצעים פוחזים פלסטינים". עד כה לא נטל אף גוף אחריות לניסיון החיסול.

ברצועת עזה מתנהלים עימותים רבים בין פלגים חמושים, בראשם עימות חריף בין הזרם הסלפי המזוהה עם אל-קאעדה לבין חמאס השולט ברצועה. העימות החריף לפני ארבעה חודשים לאחר שאחד מבכירי הזרם הסלפי ברצועה אמר כי ארגונו אינו מכיר בחמאס וכי הוא מקים נסיכות איסלמית ברפיח. לאור זאת פרצו עימותים בינם לבין כוחות הביטחון של חמאס, שבמהלכם נהרגו מספר פעילים ונפצעו עשרות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully