וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שנות מאסר לגבר שהרג את חברו כשהיה שיכור

גלעד גרוסמן

13.1.2010 / 9:53

ניקולאי בצגורה הרג את חברו ליאוניד מירושניקוב במהלך קטטה שפרצה ביניהם לאחר שהשתכרו ביחד. בית המשפט: "חובה עלינו להעביר את המסר כי חיי אדם קדושים הם"

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 12 שנות מאסר על ניקולאי בצגורה, בן 63, שהורשע בהריגת חברו ליאוניד מירושניקוב במהלך קטטת שיכורים לפני כשנתיים. בתחילה הואשם בצגורה ברצח אך לבסוף הורשע בהריגה עקב שיכרותו.

בצגורה הגיע במרץ 2008 לבקר את מירושניקוב שעבד באותה עת באתר מע"צ בתל אביב. השניים ישבו ושתו כמויות גדולות של וודקה עד שהשתכרו. בשלב מסויים פרץ ביניהם מאבק פיזי, במהלכו נפל מירושניקוב וראשו פגע בארונית עץ שהיתה במקום. לאחר מכן דרך בצגורה על צווארו של חברו וגרם למותו. השניים היו חברים טובים שנהגו לשתות יחד מבלי שהתגלו בעבר סכסוכים ביניהם. בצגורה הוא אף זה שהודיע לבני משפחתו על מותו של מירושניקוב.

פרקליטתו של בצגורה, עו"ד קטי צווטקוב מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקשה מבית המשפט להתייחס לעברו הנקי וגילו של מרשה ולגזור עליו עונש נמוך. השופטים בתיק, דורית אחיטוב, מרים דיסקין ורענן בן יוסף, כתבו כי לא נעלמו מעיניהם הנסיבות המקלות אולם הבהירו כי "אין חולק על כך שבתי המשפט מחוייבים להעביר את המסר שחיי האדם קדושים הם וזכותו של האדם לחיות ללא מורא. נכון הדבר לגבי אדם זר, נכון הוא שבעתיים כלפי מי שהגדיר עצמו כחברו הטוב של המנוח, שבעניינינו הוא זה שקיפד את פתיל חייו". השופטים הוסיפו שהנאשם הביא את עצמו למצב השכרות בו היה נתון, מצב שגרם לו לחוסר יכולת לשלוט במעשיו ולהבין את תוצאותיהם, אולם אין זה מצדיק הקלה בעונשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully