וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכנה ומסוכנת - על עזה בלי המנהרות

יוסי ביילין

13.1.2010 / 8:10

לכשיושלם המיזם המצרי וקירות ברזל יגיעו עד מי התהום בציר פילדלפי, נגיע, לכאורה, אל המנוחה ואל הנחלה: מאות המנהרות שאיפשרו, כמעט באין מפריע, העברת נשק קל וטילים אל רצועת עזה, ייאלצו להיסגר. אין יוצא ואין בא, והסכנה לפגיעה בישראל תופחת באורח משמעותי. "כיפת ברזל", אותה מערכת נגד טילים לטווח קצר שנוסתה בהצלחה בשבוע שעבר, תצטרך, במקרה הגרוע ביותר, לטפל ברקטות הקיימות כבר כיום ברצועה, והן רבות מאוד - אך לא בזרימה נוספת שלהן.

לכאורה בשורות טובות, אלא שסגירה הרמטית של עזה תטיל על ישראל אחריות מחודשת לגורל המקום הקטן והצפוף הזה, אשר לא טבע בים, למרות תקוותו של יצחק רבין, וגם לא הפך לסינגפור, לפי תקוותם של אחרים.

כל עוד ידענו שיש בעזה מנהרות לאינספור, ידענו שאין שם רעב ומחסור, שהדלק זורם לשם במחיר שווה לכל נפש, ושתרופות, ביגוד, סיגריות, טלפונים ניידים ומכוניות מגיעים לעזה ממצרים. ידענו גם שאם מוסיפים לכך את המזון הטרי ואת המוצרים החיוניים המגיעים דרך ישראל - עזה מצליחה להתקיים כשראשה מעל למים. לא שהיינו מאושרים מן המנהרות, אבל הן יצרו מציאות שגם אנחנו נהנינו ממנה, לצד הפלשתינים שהשקיעו בה, המצרים שייצאו דרכה והעובדים שהשתכרו מכרייתן ומתחזוקן.

עזה בלי מנהרות היא סיפור שונה לחלוטין. עיני העולם יופנו אלינו.

מוקד מתחדש לביקורת עולמית

המצב הנוכחי שבו ישראל מחליטה כי פיצה היא מותרות ולכן לא תעבור לעזה; ושדלק יגיע רק במשורה ומלט ייאסר כי הוא עלול לשמש גם למטרות טרור, יהפוך אותנו, כשעזה תהיה ללא מנהרות, למוקד מתחדש ומתחזק לביקורת עולמית.

מעט מאוד גורמים בעולם יקבלו את ההסברים שלנו. הם יכלו להתעלם מהם כאשר המנהרות השלימו, ובזול, את כל מה שמנענו מעזה. אבל באין מנהרות תצטרך ישראל לפתוח את המעברים, או לשלוח את ליברמן להסביר לעולם מדוע זה מסוכן. שתי האופציות בעייתיות, אבל השנייה בלתי אפשרית.

עזה רעבה ומובטלת היא מתכון לאלימות מחריפה נגד ישראל. גם אם החמאס ומרעיו לא ימציאו שיטות חדשות לפגוע בישראלים, די לנו בשיטות הישנות והמוכרות.

הפגיעות הקשות באזרחינו לא נבעו משימוש בטילים, מה גם שמול הטילים יש לנו תשובות מתוחכמות ומול המתאבדים יש לנו, במקרה הטוב, אנשים מבוגרים היושבים על כיסא מוגבה בכניסה למסעדות. מחיאות כפיים למצר?ים, הבונים את קיר הברזל בציר שבין עזה לחצי האי סיני, לא יספיקו.

על הממשלה להיערך במהירות ולהחליט על הגדלה משמעותית בהיקף ובקטגוריות של הסחורות המועברות, מדי יום, אל הרצועה המסכנה והמסוכנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully