וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ש ממאדים: עב"ם יגיע מחר לביקור

12.1.2010 / 6:00

עצם מסתורי מהחלל צפוי לחלוף מחר בשעות הצהרים קרוב מאוד לכדור הארץ. המדענים סבורים כי מדובר באסטרואיד קטן, או בפסולת חלל מעשה ידי אדם

עצם מסתורי מהחלל צפוי לחלוף היום (רביעי) קרוב לכדור הארץ. כך דיווחה רשת הטלוויזיה האמריקאית ABC. לטענת מדענים, החפץ אינו צפוי לפגוע בכדור הארץ, אך גם אם יפגע - הוא קטן מכדי לגרום נזק. גודלו של האובייקט הוא בין 15-10 מטרים. מנאס"א נמסר כי הוא יחלוף ליד כדור הארץ מחר בשעה 14:47 בצהרים, שעון ישראל. העצם צפוי "לפספס"את כדור הארץ בכ-128,000 ק"מ.

האסטרונומים חלוקים בדעותיהם לגבי מהות העצם, ששמו הוא AL30 . האסטרונומים האיטלקיים, ארנסטו גוידו וג'ובאני סוסטרו שצילמו את העצם, טוענים כי ייתכן כי מדובר בחפץ מעשה ידי אדם כגון מיכל דלק ריק. עם זאת, אלן האריס, חוקר בכיר במכון למדע החלל בארה"ב אמר כי אין זה סביר שהאובייקט הוא מעשה ידי אדם. אם חפצה נפשכם לחזות באובייקט החללי, תנאי הראות באזור מערב ארה"ב יהיו טובים דיים, ניתן יהיה לחזות בעצם גם בעזרת טלסקופ חובבים פשוט.

בחודש מרץ בשנה שעברה חלף אסטרואיד בגודל של בנין בן עשר קומות סמוך לכדור הארץ. האסטרואיד, בהיקף של כ-35 מטר, הגיע למרחק של כ-72 אלף קילומטר מכדור הארץ. חוקרים העריכו מראש את מסלול האסטוראיד, אך לא צפו כי קיימת סכנת פגיעה. בכל שנה פוגעים בכדור הארץ מספר אסטרואידים קטנים, ורובם נשרפים באטמוספירה או פוגעים באוקיינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully