וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: ליברמן מזיק, צריך להחליף אותו

פנחס וולף וניר יהב

12.1.2010 / 18:22

חברי כנסת תקפו בחריפות את שר החוץ וסגנו בעקבות השפלת השגריר הטורקי. א-סנע: "זו בריונות דיפלומטית". בן-סימון: "על נתניהו לזמן את ליברמן ולהושיב אותו על כיסא נמוך"

שיחת הנזיפה שערך סגן שר החוץ דני איילון לשגריר טורקיה בישראל אחמט אוגוז צ'ליקול, ממשיכה לעורר הדים. ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) שוחח היום (שלישי) עם השגריר הטורקי וחיזק את ידו בעקבות "שיחת הנזיפה". ח"כ א-סנע גינה בחריפות את "ההתנהלות המבזה והמבישה של סגן שר החוץ" והגדיר אותה "בריונות דיפלומטית". ח"כ א-סנע הביע עוד הערכה והוקרה למדיניותה של ממשלת טורקיה "למאמציה לקדם את השלום ולהתנגדותה התקיפה לכיבוש הישראלי".

גם ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) גינה את התנהגותו של סגן שר החוץ אילון וכינה אותה "מבישה ופוגענית". לדבריו, "אם הייתי במקום ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן, הייתי מחזיר את השגריר לאות מחאה על היחס הוולגרי וההשפלה הפומבית מול צלמים ועיתונאים".

ח"כ רונית תירוש (קדימה) תקפה אף היא את התנהלות סגן שר החוץ. לדבריה, "המיצג המיותר של סגן שר החוץ לא תרם דבר למעמדה של ישראל בעולם. בגסות לא בונים דיפלומטיה, וגובה הכסא לא ישפר את מעמדנו הבינלאומי. אני ממליצה למר אילון לקחת קורס בנימוסים והליכות של חנה בבלי לפני הפגישה הבאה עם שגריר כלשהו".

ח"כ דניאל בן סימון (העבודה) קרא לראש הממשלה להתערב בנושא ולהחליף את שר החוץ אביגדור ליברמן. הוא אמר כי הוא "קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לזמן את שר החוץ אביגדור ליברמן ולהושיב אותו על כיסא נמוך, כדי להדגיש את הנמיכות אליה ירדה הדיפלומטיה הישראלית. אני מציע לראש הממשלה להחליף את שר החוץ הפיקטיבי אביגדור ליברמן באדם ראוי יותר, לפני שייגרם נזק חמור יותר למעמדה הדיפלומטי של ישראל בעולם. לא זכור מצב שבו הדיפלומטיה הישראלית ירדה נמוך כל כך כפי שאירע לה בעידן האומלל מאז מונה ליברמן לתפקיד שר חוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully