וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפעל למכור את יתרת מניות הבנקים ב-2010"

אלון שן

12.1.2010 / 17:33

כך אמר שר האוצר יובל שטייניץ בתגובה לעסקה במסגרתה מכרה מדינת ישראל 5% ממניות בנק דיסקונט לבנק ההשקעות דויטשה בנק במחיר של 435 מיליון שקלים

מדינת ישראל מכרה היום 5% ממניות בנק דיסקונט לבנק ההשקעות דויטשה בנק במחיר של 435 מיליון שקלים. "מדובר על הישג למדינת ישראל והבעת אמון בכלכלתה ובחוסנה הפיננסי", אמר שר האוצר בתגובה לעסקה.

שר האוצר הוסיף כי יפעל למכור את יתרת מניות הבנקים שבידי המדינה במהלך שנת 2010. "מדינת ישראל מחזיקה בכ- 10% ממניות בנק לאומי ותחזיק, לאחר השלמת העסקה, ב- 20% ממניות בנק דיסקונט", ציין שטייניץ.

החשב הכללי של המשרד שוקי אורן, הסביר כי "מטרת העסקה היא לנצל את הרמות הגבוהות בה נסחרת מנית בנק דיסקונט שמאפשרות למדינה להתחיל בתהליך מימוש אחזקותיה בבנק. תקבולי העסקה יאפשרו לנו להקטין את גיוסי האג"ח של הממשלה ולהפחית את יחס חוב-תוצר".

הדברים נאמרו על רקע מכירת 5% ממניות בנק דיסקונט לבנק ההשקעות דויטשה בנק, שזכה בהליך תחרותי שנערך אתמול בלילה (בין יום ב' ליום ג'). במסגרת העסקה, שבוצעה על ידי החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, על פי הנחיית שר האוצר, התחייב דויטשה בנק לרכוש 5% ממניות בנק דיסקונט במחיר של 8.871 למניה, וקיבל אופציה לרכישה של עד 3.33% נוספים ממניות הבנק במחיר הנמוך ב- 0.5% מהמחיר בו נרכשו יתר המניות, עד לשעה 18:00 היום (שלישי).

הערב הודיע דויטשה בנק כי לא יממש את זכותו לרכישת מניות נוספות. במסגרת העסקה התחייבה המדינה לא למכור מניות נוספות של הבנק במשך 90 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully