וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הזובור: שגריר טורקיה יחזור להתייעצות

12.1.2010 / 18:20

אחרי שננזף על ידי סגן שר החוץ אילון, הודיע שגריר טורקיה בישראל כי ישוב לאנקרה בתוך יומיים "לצורך התייעצות". משרד החוץ הטורקי: הישראלים עברו כל גבול

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שגריר טורקיה בישראל אחמט אוגוז צ'ליקול הודיע הערב (שלישי) כי ישוב לארצו בתוך יומיים לצורך התייעצות. ההחלטה התקבלה לאחר שיחת הנזיפה שקיים אמש סגן שר החוץ דני אילון עם השגריר בעקבות שידור סדרה הכוללת מסרים אנטי ישראליים בוטים בערוץ טלוויזיה טורקי. השגריר הודיע על חזרתו במסגרת שיחת טלפון שקיים עם ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל). ככל הידוע, עד כה לא נמסרה הודעה רשמית על כך למשרד החוץ.

משרד החוץ הטורקי גינה היום בחריפות את ישראל בגין השפלת השגריר הטורקי אתמול וההצהרה, לפיה "טורקיה היא האחרונה שיכולה להטיף מוסר לישראל". בהודעה רשמית שפרסם משרד החוץ באנקרה נאמר, כי הודעת משרד החוץ הישראלי "פורסמה לצרכים פוליטיים פנימיים וחצתה את הגבולות".

עוד נאמר בהודעה, כי "טורקיה העניקה סיוע ליהודים בכל עת שבה הם היו במצוקה לאורך ההיסטוריה" וכי "הדו קיום בין טורקים ליהודים מייצג היסטוריה של סובלנות וכבוד הדדי. לכן אנו דוחים את האשמות לפיהן טורקיה היא המדינה האחרונה שיכולה להטיף מוסר לישראל".

רשתות הטלוויזיה CNN-TURK ואל ג'זירה דיווחו הבוקר כי משרד החוץ הטורקי זימן לבירור את השגריר הישראלי באנקרה גבי לוי, וזאת בעקבות "שיחת הנזיפה" שערך אתמול סגן שר החוץ דני אילון לשגריר הטורקי בישראל. דובר התקשורת הישראלית במשרד החוץ, יוסי לוי, מסר בתגובה לדברים כי "השגריר הישראלי אכן נמצא במשרד החוץ הטורקי, אולם עיתוי הפגישה נקבע מראש עוד לפני התקרית האחרונה". במשרד החוץ מעריכים כי "שיחת הנזיפה" שקיים סגן שר החוץ דני אילון עם שגריר טורקיה בישראל, תעלה בדיון.

בתוך כך, לקראת יציאתו של שר הביטחון אהוד ברק בשבוע הבא לאנקרה, אמרו הבוקר בסביבתו של ברק כי טורקיה היא אחת המעצמות הגדולות במזרח התיכון ולכן חשוב לחזק עמה את הקשרים. מקורבי ברק שסירבו להתייחס לשיחת הנזיפה שקיים אתמול סגן שר החוץ דני אילון עם שגריר טורקיה בישראל, ציינו כי "הביקור של ברק בטורקיה הוא חשוב. שר הביטחון רואה חשיבות גדולה בקשר אסטרטגי בין ישראל לטורקיה. הוא נוהג לומר כי מלבד ישראל, יש ארבע מעצמות אזוריות במזרח התיכון".

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully