וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהשמיץ את ישראל: ארדואן יקבל פרס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.1.2010 / 15:45

ראש ממשלת טורקיה יזכה בפרס יוקרתי מטעם יורש העצר הסעודי, בשל ההצלחות שהשיג "למען מולדתו, האיסלם והעולם". אתמול האשים רג'פ טייפ ארדואן את ישראל בגניבת מים מלבנון

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הוכרז היום (שלישי) כזוכה ב"פרס המלך פייסל העולמי" היוקרתי שמעניקה מדי שנה ועדה בראשות יורש העצר הסעודי, האמיר סולטאן בן עבד אל-עזיז, לאישיות שתרמה השנה לאיסלם. ועדת הפרס הודיעה כי ארדואן זוכה בפרס "בשל המאמצים הקונסטרוקטיביים שהשקיע בתפקידיו הפוליטיים והמנהליים" ובשל ההצלחות הרבות שהשיג "למען מולדתו, למען האיסלם ולמען העולם".

ועדת הפרס שיבחה את דבקותו של ארדואן בעקרונות הדמוקרטיה והצדק. בנוסף הוא זכה לשבחים על כך ששירת את האומה האיסלמית, ובראשה את הסוגייה הפלסטינית "בכך שהוכיח לכולם כי הוא עומד בראש המגנים על זכויות העם הפלסטיני". ועדת הפרס בחרה גם זוכים בפרסים: לימודי איסלם, ספרות ערבית, רפואה ועוד. ארדואן צפוי לקבל מדליית זהב ו-200 אלף דולרים.

הפרס על שם המלך פייסל, הנחשב לאחד היוקרתיים ביותר בעולם, ניתן מאז שנת 1979 לאישים שתרמו לאיסלם. ועדה של אישי דת ואינטלקטואלים בוחרים מדי שנה את הזוכה. מבין האישים שזכו בפרס גם עשרה ראשי ממשלה ונשיאים מוסלמים. טקס הענקת הפרס ייערך בריאד, בירת ערב הסעודית.

ארדואן, 56, מכהן כראש ממשלת טורקיה מאז מרץ 2003. לפני כן כיהן כראש עיריית איסטנבול. לאחר מינויו לתפקיד התעוררה מתיחות בין טורקיה לישראל וזאת בשל הביקורת החריפה שהשמיע ארדואן על מדיניותה של ישראל בשטחים. רק אתמול האשים ארדואן את ישראל בגניבת מים מלבנון. במסיבת עיתונאים עם עמיתו הלבנוני סעד חרירי אמר ארודאן כי ישראל מסרבת לציית להחלטות האו"ם ובכך היא מאיימת על שלום האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully