וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שגריר ישראל בטורקיה זומן לבירור"

פנחס וולף וניר יהב, מערכת וואלה! חדשות

12.1.2010 / 12:57

כלי תקשורת טורקיים וערביים מדווחים כי שגריר ישראל באנקרה גבי לוי זומן לבירור במשרד החוץ הטורקי, בעקבות "שיחת הנזיפה" שקיים סגן שר החוץ אילון עם השגריר הטורקי בישראל. משרד החוץ: "מדובר בפגישה שתוכננה עוד לפני התקרית"

תאגיד כאן

(צילום: הערוץ הראשון)

רשתות הטלוויזיה CNN-TURK ואל ג'זירה דיווחו הבוקר (שלישי) כי משרד החוץ הטורקי זימן לבירור את השגריר הישראלי באנקרה גבי לוי, וזאת בעקבות "שיחת הנזיפה" שערך אתמול סגן שר החוץ דני אילון לשגריר הטורקי בישראל. דובר התקשורת הישראלית במשרד החוץ, יוסי לוי, מסר בתגובה לדברים כי "השגריר הישראלי אכן נמצא במשרד החוץ הטורקי, אולם עיתוי הפגישה נקבע מראש עוד לפני התקרית האחרונה". במשרד החוץ מעריכים כי "שיחת הנזיפה" שקיים סגן שר החוץ דני אילון עם שגריר טורקיה בישראל, תעלה בדיון.

בתוך כך, לקראת יציאתו של שר הביטחון אהוד ברק בשבוע הבא לאנקרה, אמרו הבוקר בסביבתו של ברק כי טורקיה היא אחת המעצמות הגדולות במזרח התיכון ולכן חשוב לחזק עמה את הקשרים. מקורבי ברק שסירבו להתייחס לשיחת הנזיפה שקיים אתמול סגן שר החוץ דני אילון עם שגריר טורקיה בישראל, ציינו כי "הביקור של ברק בטורקיה הוא חשוב. שר הביטחון רואה חשיבות גדולה בקשר אסטרטגי בין ישראל לטורקיה. הוא נוהג לומר כי מלבד ישראל, יש ארבע מעצמות אזוריות במזרח התיכון".

שיחת נזיפה שהפכה להשפלה

מקורבי ברק ציינו בהקשר זה של המעצמות באזור כי "יש את אירן שהיחסים עמה כמובן בעייתיים, ערב הסעודית שאיתה אין יחסים דיפלומטיים, מצרים שיש עמה הסכם שלום וטורקיה שהיא מדינה חשובה ביותר והיחסים בינינו חשובים לשתי המדינות ולפיכך הוא מבקש לשפר את היחסים. מטרת הביקור שהקשר יהיה טוב יותר ממה שהוא לפני הביקור".

אתמול בערב זימן סגן שר החוץ דני אילון את שגריר טורקיה בישראל אחמט אוגוז צ'ליקול. שיחת הנזיפה הפכה להשפלה כאשר במהלכה קלטו מכשירי ההקלטה את אילון כשהוא אומר לעוזרו כי "העיקר שיראו שהוא (השגריר הטורקי) יושב נמוך ואנחנו גבוה ושיש פה רק דגל אחד, ואתה רואה שאנחנו לא מחייכים". מלשכתו של אילון מסרו לוואלה! חדשות כי "המטרה לא היתה להשפיל אף אחד אלא להעביר מסר תקיף לממשלה הטורקית". אילון אמר כי "אני לא מתנצל, מי שצריך להתנצל זה הטורקים - גם על הדברים ששמענו אתמול מארדואן וגם על הסדרות".

השגריר הטורקי זומן לשיחת בירור בעקבות שידור תכנית טלוויזיה אנטי ישראלית בטלוויזיה הטורקית. בתוכנית הטורקית מתוארים סוכני מוסד ישראלים התוקפים את השגרירות הטורקית בארץ וחוטפים את השגריר ומשפחתו כבני ערובה. בתכנית משולבים גם אלמנטים גרפיים חזקים כגון דם המותז על דגל ישראל.

עדכון ראשון: 10:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully