וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ירושלים המאוחדת תישאר בריבונותנו

פנחס וולף וניר יהב

12.1.2010 / 8:32

בלשכת רה"מ דוחים הפרסומים לפיהם הסכים נתניהו להכיר ב"ירושלים הערבית" כבירת פלסטין. "נתניהו מדגיש בכל מגעיו המדיניים כי ירושלים המאוחדת תישאר בריבונות ישראל"

בלשכת ראש הממשלה מכחישים הבוקר (שלישי) את הפרסומים על כך שנתניהו הסכים להכיר ב"ירושלים הערבית" כבירת פלסטין. מלשכתו נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו לא שינה את עמדותיו המוכרות, ומדגיש בכל מגעיו המדיניים עם כל מנהיגי העולם כי בכל הסדר שלום תישאר ירושלים המאוחדת בריבונות ישראל, וגבולות הביטחון של ישראל לא יכללו חזרה לקווי 67". בסביבתו של ראש הממשלה הוסיפו כי "הפרסומים משקפים אולי עמדות פלסטיניות, אך הן בוודאי אינן מייצגים את עמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ההיפך הוא הנכון".

הדברים שמפרסמת לשכת ראש הממשלה מגיעים בעקבות הפרסום ב"הארץ", לפיו שר החוץ המצרי, אחמד אבו רייט, אמר במפגש עם שרי חוץ אירופאים וערבים שהתקיים בשבוע שעבר בקהיר, כי נתניהו הציג בשיחותיו עם הנשיא חוסני מובארק נכונות לדון על "ירושלים הערבית" כבירת המדינה הפלסטינית.

בתוך כך, העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר כי מצרים פועלת לקיים מפגש פסגה משולש בין נשיא מצרים חוסני מובארק, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הממשלה בנימין נתניהו. גורם פלסטיני בכיר דיווח לעיתון כי מצרים הציגה בפני אבו מאזן את הרעיון בפגישתו בשבוע שעבר עם מובארק ויו"ר הרשות הבטיח לחשוב על ההצעה. לדברי הגורם, מצרים מסרה לאבו מאזן כי "נתניהו התחייב להשיג התקדמות משמעותית בתהליך השלום אם המשא ומתן יחודש".

המקור מסר לעיתון כי ההנהגה המצרית "העבירה לאבו מאזן התחייבות מנתניהו להשיג התקדמות מהירה בתהליך השלום אם המשא ומתן יחודש". העיתון ציטט גורם מצרי בכיר שאמר לאבו מאזן: "נתניהו יפתיע אתכם בצעדים שינקוט", אלא שלפי הגורם הפלסטיני, "אבו מאזן לא הביע התלהבות להיפגש עם נתניהו או לחדש את המשא ומתן איתו, משום שהוא משוכנע שנתניהו לא רוצה או לא יכול לספק את הסחורה הנדרשת על מנת להשיג הסכם שלום".

יישום תוכנית שרון

הגורם הפלסטיני הוסיף ואמר עוד כי אבו מאזן "בטוח כי נתניהו רוצה להוליך שולל, למשוך את הזמן ולעשות שימוש בפגישותיו עם הפלסטינים כדי להפחית את הלחצים הבינלאומיים מעליו". על פי המקור, אבו מאזן סירב לחבילת הצעות אמריקאיות לחידוש המשא ומתן משום שהן אינן כוללות הפסקה של הבנייה בהתנחלויות והגדרת עקרונות לתהליך השלום. "ההצעה האמריקאית כוללת נסיגת ישראל מהשטחים שאליהם נכנסה בפרוץ אינתיפאדת אל-אקצא ושחרור מאות אסירים פלסטינים ותיקים", מסר.

לדברי הגורם הבכיר, אבו מאזן ברך על ההצעות הללו אך עמד על כך שישראל תפסיק גם את הבנייה בהתנחלויות לפני חידוש המשא ומתן. "אבו מאזן וההנהגה הפוליטית חוששים מאד מכוונותיו האמיתיות של נתניהו על ידי חידוש המשא ומתן. הם חוששים שהוא ישתמש בחידוש המשא ומתן כגושפנקא להשלים את תכניתו לייהד את ירושלים וחלקים נוספים בגדה המערבית", אמר.

"ברור לנו שנתניהו פועל ליישם את תוכניתו של אריאל שרון, לפיה הפלסטינים יקבלו מדינה על 55-60 אחוז משטח הגדה", אמר הגורם הבכיר והוסיף כי אבו מאזן ממתין לבואו של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל על מנת לשמוע ממנו מהן ההצעות החדשות לחידוש המשא ומתן. "אם הממשל האמריקאי לא מצליח לחייב את ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, איך הוא יצליח לחייב אותה לתת לנו מדינה בגבולות 67'?", תהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully