וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה במכרז דיסקונט: דויטשה בנק

עומר רבין

12.1.2010 / 8:27

בתום מכרז-בזק לילי זכתה הקבוצה האירופית בזכות לרכישת 5% ממניות הבנק וכן באופציה לרכישת 3.33% נוספים עד הערב. 5 הצעות הוגשו הלילה למשרד האוצר במסגרת ההליך

משרד האוצר הודיע הבוקר (שלישי) כי הזוכה במכרז המהיר למכירת 5% ממניות בנק דיסקונט, הבנק השלישי בגודלו בישראל, הוא בנק ההשקעות "דויטשה בנק".

במסגרת המכרז הלילי, שיצא לדרכו אמש בתום ישיבה חשאית מיוחדת של ועדת העספים של הכנסת, קיבלה קבוצת הבנקאות גם אופציה לרכישה של עד 3.33% נוספים ממניות דיסקונט במחיר הנמוך בחצי אחוז מהמחיר בו נרכשו יתר המניות, עד לשעה 18:00 הערב. העסקה בוצעה על ידי משרד החשב הכללי במשרד האוצר, ומגלמת בתוכה גם התחייבות של המדינה שלא למכור מניות נוספות של בנק דיסקונט במהלך שלושת החודשים הקרובים.

במטרה שלא להטות את המסחר במניית דיסקונט בבורסה, הוחלט לקבל את ההחלטה בדבר המכרז ולפרסמה אמש רק בתום יום המסחר באחד העם, וכן לקבל הכרעה באשר לזהות הרוכש היום בטרם פתיחת המסחר. בהתאם להליך שאושר, פנה שר האוצר אמש ל-10 מבתי ההשקעות הגדולים בעולם והציע להם להגיש את הצעותיהם לרכישת מניות המדינה בבנק - חמישה מבתי ההשקעות אכן הגישו את הצעותיהם עד למועד סגירת המכרז הבוקר.

ממשרד האוצר נמסר כי הפרטים המלאים של עסקת המכירה, ובמרכזה המחיר בה בוצעה, יפורסמו עם השלמתה הסופית הערב בשעה 18:00. מניית דיסקונט ומניות הבנקים האחרים צפויים לרכז היום עניין רב במסגרת המסחר בבורסה בתל אביב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully