וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חברי הכנסת יקבלו עוד יום חופש?

פנחס וולף

12.1.2010 / 7:54

על רקע ריבוי ההיעדרויות של חברי כנסת מהמליאה, מציע יו"ר הכנסת לבטל את יום שלישי כיום דיונים במשכן. "עדיף לוותר על הפארסה הזו – אם הדיונים מתקיימים לפרוטוקול בלבד"

המאבקים הפרלמנטריים בין האופוזיציה לקואליציה אמנם נראים איתנים מתמיד – אבל אם לשפוט על פי הצהרותיו של יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, ייתכן שבקרוב יינעלו דלתות המליאה בימי שלישי לאור נוכחותם הדלה של חברי הכנסת בדיונים המתקיימים ביום זה. ריבלין אמר אתמול (שני) בישיבת נשיאות הכנסת כי לא ניתן להמשיך ולהשלים עם המצב הקיים כיום, שבו מדי שבוע בימי שלישי שרים וחברי כנסת רבים לא מגיעים לדיוני מליאת הכנסת ואלה מתקיימים בנוכחות מיעוט מצומצם של משתתפים. עדיף לוותר על יום שלישי כיום דיונים אם הוא מתקיים לפרוטוקול בלבד, מאשר לאפשר את הפארסה הזו", אמר ריבלין.

לטענתו של ריבלין, הדיונים בימי שלישי אינם מעוררים עניין מצד חברי הכנסת, בין היתר בגלל דרישת הממשלה שלא לקיים הצבעות בימי שלישי בנושאים שהיא מתנגדת עליהם. לכן, ביום שלישי נדונים רק נושאים שהממשלה הסכימה להעלותם. "כשהציבור רואה מליאה ריקה, הדבר מצטייר אצלו כבטלנות מצד חברי הכנסת ובזבוז של כספי ציבור. המתכונת הזו מבזה את הכנסת ומעוררת כלפיה ביקורת ציבורית קשה, ובצדק", טען ריבלין והוסיף: "רבים מחברי הכנסת בכלל לא סופרים את יום שלישי כיום דיונים שגרתי, והוא הפך עבורם ל'יום בחירה', שאפשר לוותר עליו במסגרת מכסת השליש (להיעדרות) המוקצבת לכל חבר כנסת. הגענו למצב שחבר כנסת מבקש לקיים דיון בנושא מסויים, ואם זה נקבע ביום ג' הוא פשוט לא מגיע. גם הממשלה חושבת שיום ג' פשוט לא רלוונטי, והיא 'שכחה' שמדובר ביום עבודה של הכנסת".

יש לציין כי הדיונים בימי שלישי מהווים כשליש מסך כל הדיונים המתקיימים בכנסת ישראל, אשר פעילה בימים שני, שלישי וברביעי. כיום, בימי שני מועלות הצעות אי אמון והצעות חוק לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית. ביום רביעי מועלות הצעות חוק בקריאה טרומית וביום שלישי, כאמור, עולות להצבעה רק הצעות חוק בהסכמת הממשלה.

לאחרונה הציעה חברת הכנסת יולי תמיר (עבודה) כי ימי שני ורביעי יהיו ימי מליאה מרוכזים ואילו כל דיוני ועדות הכנסת ירוכזו ביום שלישי – אמש טען יו"ר הכנסת כי אם תימשך המציאות הקיימת שבה נוכחות הח"כים בימי שלישי דלה כל כך – לא יהיה מנוס מלאמץ מודל זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully