וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס, דנקנר ועופר יוצאים לטיול שנתי בצפון

אורה קורן

12.1.2010 / 7:25

הנשיא פרס ייצא היום ביחד עם 30 מבכירי המשק למוקדי תעשייה ערבים בעיר נצרת ובסביבותיה. בין המטיילים: עידן עופר, נוחי דנקנר, גליה מאור, ציון קינן ואחרים

בכירי המשק יקבלו השבוע מנה מרוכזת של המיגזר הערבי. ביוזמת נשיא המדינה, שמעון פרס ובהשתתפותו, יוצאים הבוקר כ-30 מבכירי המשק לסיור משותף בנצרת וסביבתה. אוטובוס הבכירים יכלול, בין השאר, על פי לשכת הנשיא, את נוחי דנקנר, גליה מאור, ניר גלעד, ציון קינן, יוסי ורדי, דני ימין, יוסי בכר, חיים גבריאלי, מאיר ניסנזון, רונית פישמן ודן פרופר. גם אם חלקם יגיע עצמאית, הם ייפגשו בצפון לסיור משותף במוקדי תעשיה ערבים.

שמעון פרס, נוחי דנקנר יוסי בכר באוטובוס מנכ"לים ינואר 2010. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
לטיול יצאנו: איש העסקים נוחי דנקנר והנשיא פרס חולקים ספסל/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

ביום חמישי מתוכננים ראשי המשק להצטופף בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כחלק מפורום התייעצות לשילוב המיגזר הערבי במשק. הם ישמעו על הצורך להגדיל השקעות ולשלב ערבים אקדמאים בעסקיהם ויתבקשו להשמיע תשובות. לנתניהו הוזמנו, בין השאר, דב לאוטמן, נוחי דנקנר, עידן עופר, אלי הורוביץ, עופרה שטראוס, אלי יונס, מיקי פדרמן ואנשי עסקים מהמיגזר הערבי.

"המטרה היא לשים על השולחן את הפיתוח הכלכלי של המיגזר הערבי ושילובו במשק", אמר איימן סייף, מנהל הרשות לפיתוח כלכלי של המיגזר הערבי במשרד ראש הממשלה. "זו פעם ראשונה שייערך דיון בדרג כה בכיר בנושא המיגזר העסקי הערבי", הוסיף.

לדבריו, במיגזר 35 אלף עסקים, חלקם קטנים מאוד עם פוטנציאל צמיחה שצריך לדעת לממש אותו. המיגזר הערבי נהנה מהעדפה בחוק עידוד השקעות הון ובמסלולי תעסוקה והכשרה מקצועית, אולם אלה לא הובילו עד כה לשינוי מהותי במצבו.

שמעון פרס, נוחי דנקנר יוסי בכר באוטובוס מנכ"לים ינואר 2010. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
דבר המדריך: פרס וראשי המשק בדרכם לנצרת/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

אחד הפרויקטים המידיים שייצאו לדרך הוא הקמת קרן השקעות למיגזר הערבי, בהיקף משוער של כ-200 מליון שקל, שתשקיע בחברות הזנק ובחברות בשלות. כ-15 קבוצות ניגשו למיכרז - יהודיות, ערביות, משולבות וזרות. "הקבוצות כוללות אנשי עסקים מהשורה הראשונה, חלקם בעלי נסיון בניהול קרנות השקעה וקרנות הון סיכון, אנחנו מרוצים מרשימת המתמודדים", אמר סייף.

המדינה תשקיע בקרן 80 מיליון שקל והיזם שייבחר ישקיע את השאר. המדינה מצפה לפחות להשקעה דומה מהיזם. עם זאת ההערכה, כי חלק מהקבוצות יציעו השקעה גדולה יותר כדי להבטיח את זכייתן במיכרז. במהלך פברואר ייבחר הזוכה והקרן תתחיל לעבוד.

יעד נוסף שיוצג לראשי המיגזר העסקי הוא שילוב נשים ערביות בעבודה. היעד של משרד ראש הממשלה עומד עם 4,000-2,000 נשים בשנה. כיון מועסקות 65 אלף נשים ערביות מתוך 350 אלף נשים בגילאי עבודה. החסם העיקרי שנמצא הוא העדר מקומות עבודה.

המטרה: שילוב אקדמאים ערבים בתעסוקה בגוש דן

אחד היעדים של הרשות הוא שילוב אקדמאים ערבים בתעסוקה בגוש דן. לצורך זה, הוקמה עמותת קו משווה שלאוטמן עומד בראשה. בשנה וחצי האחרונות בוצעו באמצעותה השמות של 200-180 אקדמאים בחברות פרטיות. "מה שחשוב זה השינוי התפישתי בגישת החברות", אמר סייף.

לדבריו, שילובם בממשלה נמצא בעליה והגיע ל-7% (כ-4,100 עובדים), כאשר ישנה החלטת ממשלה להגיע ל-10% עד 2012.

הרשות לפיתוח המיגזר הערבי סימנה 100 חברות בתחומים דוגמת מזון, מיכשור רפואי, ביוטכנולוגיה, תוכנה ותרופות, שבכוונתה לסייע להן להפוך מקטנות לבינוניות וגדולות. לצורך זה הוכנה תכנית משותפת עם מכון היצוא. "איתרנו 120 עסקים קטנים שלא מייצאים. אנחנו בוחנים את פוטנציאל היצוא שלהם, ונעניק להם ליווי כדי שיתחילו לייצא ולהשתלב בשוק העולמי", אמר סייף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully