וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתחו כבישי הפלסטינים גם לתנועת יהודים"

12.1.2010 / 5:51

בעקבות פתיחת כביש 443 לתנועת פלסטינים, פנו פעילי ימין במכתב לאלוף פיקוד המרכז, בדרישה לפתוח כבישים המיועדים לתנועת פלסטינים בלבד גם לתנועת יהודים

לאחר שבג"ץ אישר את המצעד באום אל פאחם, דורשים כעת שני פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל לפתוח כבישים המשמשים כעת לתנועת פלסטינים, גם לתנועת יהודים. זאת בעקבות החלטת בית המשפט העליון לפתוח את כביש 443 לתנועת פלסטינים. במכתב שכתבו אתמול לאלוף פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי, דרשו השניים לאפשר ליהודים תנועה בארבעה כבישים ביהודה ושומרון בהם התנועה מותרת כיום לפלסטינים בלבד. הם הוסיפו כי אם לא ייענה לדרישתם, יפנו לבג"ץ.

"בעקבות פסק הדין בפרשת כביש 443", כתבו בן גביר ומרזל, "אחזה בנו ההכרה כי כבודו לא יכול לסגור צירים לקבוצה מסוימת, קל וחומר כאשר סגירת הציר גורמת לפגיעה קשה במרקם החיים של תושבי יהודה ושומרון. אם הדברים נכונים באשר לערבים, הרי שנדמה שאין שום סיבה להבדיל בין יהודים לערבים – בפני החוק כולם שווים". בין היתר דרשו השניים, כי הכביש בין אלון מורה לשבי שומרון ייפתח לתנועת יהודים, וכן הכביש המחבר בין בית אל לגוש טלמונים (המכונה גם ציר וולרשטיין) ושני צירים נוספים בחברון.

"כפי שידוע לאדוני – ואנו מקווים גם שלאבירי הצדק בבית המשפט העליון – כי גם ליהודים יש חופש תנועה וזכויות יסוד, ולאור הפגיעה הקשה הנגרמת לנו כאשר אנו נאלצים שלא להשתמש בכבישים דלהלן, אנו מתכבדים לבקש ממך לפתוח את הצירים", הוסיפו. במכתבם ציטטו השניים את פסק הדין בעניין כביש 443.

"אנחנו מודים לאנשי השמאל ולארגונים שמכנים את עצמם ארגוני זכויות אדם שסוללים לנו את הדרך פעם אחר פעם בפסקי הדין שלהם לקבל פסקי דין עקרוניים גם לטובת היהודים", אמר איתמר בן גביר לוואלה! חדשות. "בזכות ביקורי השמאל בחברון, ביקרנו באום אל פחם, סיירנו ברהט והשלב הבא בעקבות פסק הדין בעניין 443 היא הבקשה דנן שמשמעותה חופש תנועה גם ליהודים בכל הצירים. אנחנו מקווים שאם בית המשפט העליון קיבל את בקשת אנשי השמאל והערבים וקבע שאין לערוך אפלייה גזענית ולאסור באופן גורף על אוכלוסיה שלמה להשתמש בצירים, הרי שגם במקרה הזה יותר לנו להשתמש בצירים הסגורים בפנינו", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully