וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאותת למצרים: רוצים להתפייס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.1.2010 / 13:06

מקורות פלסטינים דיווחו לעיתון היוצא במצרים, כי ראש ממשלת חמאס הניה מתכנן להגיע לקהיר ולנחם את משפחתו של החייל שנהרג בעימותים. מטרת הביקור: שיקום היחסים הרעועים בין הצדדים

האם חמאס מנסה להתפייס עם מצרים? מקורות פלסטינים בכירים מסרו הבוקר (שני) לעיתון מצרי כי ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, מתכנן להגיע בימים הקרובים לביקור-בזק פרטי בקהיר על מנת להביע תנחומים על מות החייל המצרי, שנהרג ביום רביעי שעבר במהלך עימותים בין אנשי חמאס לבין כוחות הביטחון המצרים בגבול עזה-מצרים.

לדברי המקורות, מטרת הביקור היא לשקם את היחסים הרעועים והמתוחים בין חמאס למצרים שהידרדרו מאד בעקבות המהומות שפרצו ברפיח. המקורות הוסיפו כי במהלך הביקור צפוי הניה לדון עם הבכירים המצרים בדרכים לפתור מספר סוגיות, כגון הפיוס הפנים-פלסטיני, עסקת שליט והמצור המוטל על רצועת עזה. סגנו של הניה, זיאד זאזא, הכחיש כי מתנהלים מגעים לארגן ביקור להניה במצרים. "לא כל מה שנכתב הוא נכון. הדיווח הזה חסר בסיס".

בימים האחרונים גברה המתיחות בין חמאס למצרים לאחר שהאחרונה החלה בבניית גדר פלדה בגבול עזה-מצרים במטרה למנוע הברחות לתוך הרצועה. בנוסף לכך מנעה מצרים ממשלחת סיוע בינלאומית להיכנס לרצועה ובכך הצליחה להרגיז את חמאס. בשל כך ערכו ביום רביעי אלפים מתומכי חמאס הפגנת מחאה נגד מצרים, שבמהלכה פרצו עימותים אלימים ונהרג חייל מצרי.

אמש הוחלט בדיון שנערך בלשכת ראש הממשלה כי מעל מיליארד שקלים יושקעו בבניית שני קטעי גדר גבול עם מצרים למניעת חדירת מסתננים לישראל. גורמי ביטחון מצריים בצפון סיני אמרו הלילה (שני) כי ישראל לא דיווחה למצרים על כוונתה לבנות גדר לאורך חלקים גדולים מהגבול בין המדינות. לדברי הגורמים, הגדר תישאר פרויקט ישראלי פנימי ומצרים לא תתערב בו "כל עוד ישראל תבנה אותו על אדמתה בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully