וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוליבר סטון: "היטלר היה שעיר לעזאזל"

עינב שיף

11.1.2010 / 12:15

הבמאי האמריקאי ממשיך לנפק אמירות פרובוקטיביות, הפעם במהלך מסיבת עיתונאים בה הציג מיני סדרה חדשה שתנפץ מיתוסים אודות כמה מהמנהיגים הבולטים של המאה ה-20

הבמאי אוליבר סטון הצליח לסבך עצמו שוב: אחרי התבטאויות שנויות במחלוקת בנושאים היסטוריים שונים, הבמאי המפורסם בחר אמש (ראשון) להביע את דעתו על הנושא הרגיש מכולם – היטלר. "היטלר היה שעיר לעזאזל לאורך ההיסטוריה והוא נוצל באופן זול", אמר סטון לעיתונאים בכנס. "הוא היה תוצר של מספר פעולות, זה עניין של סיבה ותולדה. אנשים בארצות הברית לא יודעים מה הקשר בין מלחמת העולם הראשונה לשנייה".

סטון אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בה הציג מיני סדרה דוקומנטרית בשם "The Secret History of America", יצירה באורך עשר שעות במסגרתה מתכוון סטון להציג כמה מהדמויות החשובות במאה שעברה ולנפץ מיתוסים הקשורים בהן. "אתה לא יכול לגשת להיסטוריה ללא אמפתיה למישהו שאתה עשוי לשנוא", אמר סטון בטריילר של הסדרה.

במסיבת העיתונאים הוסיף הבמאי ואמר כי "אי אפשר לשפוט אנשים רק במונחים של טוב ורע". עם זאת, הכותב הראשי של הסדרה, פרופסור פיטר קוזניק, הדגיש כי אין בכוונת הסדרה לצייר את היטלר באור רך יותר. "אנחנו הולכים לתאר אותו בתור תופעה היסטורית ולא כמישהו שצץ משומקום".

סטון (63) הוא אחד הבמאים החשובים בארצות הברית, שסרטיו נוטים לאמירה חברתית/פוליטית חריפה ולעתים מעוררת סערה. מאחוריו פרויקטים כמו "פלאטון", "רדיו חזק", "וול סטריט", "רוצחים מלידה", "JFK", "ניקסון", "W" על הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן, "יום ראשון הגדול", "הדלתות", "נולד בארבעה ביולי" ועוד. השנה אמור להשלים סטון את העבודה על סרט ההמשך ל"וול סטריט" בכיכובו של מייקל דאגלס, שזכה עבור תפקידו בסרט המקורי בפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully