וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון טוען: ירינו לעבר מטוסי צה"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.1.2010 / 11:50

האם גם גבול הצפון מתחמם? צבא לבנון טען כי ירה אש נ"מ לעבר מטוסים ישראליים שחגו בגובה בינוני בשמי לבנון. הלבנונים טוענים כי הירי אילץ את המטוסים לחזור לישראל

גורמים בצבא לבנון דיווחו היום (שני) כי צבא לבנון ירה הבוקר אש נ"מ לעבר ארבעה מטוסי חיל האוויר הישראלי שחגו מעל דרום לבנון. הגורמים מסרו כי המטוסים חגו בגובה בינוני מעל האזורים חוות שבעא, כפר שובא, כפר חמאם, הבארייה וחצבייה ובכך הפרו את הריבונות הלבנונית. לטענת הגורמים, הירי שביצע לעברם צבא לבנון אילץ אותם לעזוב ולשוב בחזרה לישראל.

לפני שבועיים טען צבא לבנון כי פתח בירי נ"מ לעבר מטוסי קרב ישראלים שחגו בגובה נמוך בשמי דרום לבנון. גם בחודש נובמבר טענו בצבא לבנון כי ירו אש נ"מ לעבר מזל"ט ישראלי שחג מעל העיירה בינת ג'ביל בדרום המדינה.

בשבוע שעבר מסרו מקורות סורים לעיתון קטארי כי אם ישראל תתקוף שוב את חיזבאללה בלבנון, "דמשק לא תשב בחיבוק ידיים, שכן כל איום על ביטחונה ויציבותה של לבנון הוא בבחינת איום ישיר על ביטחונה ויציבותה של סוריה". המקורות הוסיפו, כי סוריה עוקבת "בדריכות ובדאגה" אחר התמרונים שמקיים צה"ל לאורך הגבול הצפוני "במסגרת הסקת מסקנות מתוצאות מלחמת לבנון השנייה".

בתוך כך, במקביל להפשרת יחסי סוריה ולבנון ניכרים גם סימני התקרבות של לבנון לאירן. נשיא לבנון מישל סלימאן, ראש הממשלה סעד חרירי ויו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, נפגשו בחודש שעבר עם שר החוץ האירני מנושהר מותקי. ברי אמר למותקי כי ישראל "הובסה בכל היבט אפשרי" והודה לאירן על הסיוע שהיא מעניקה ללבנון. בתום פגישתו עם סלימאן אמר מותקי כי מדיניותה של אירן הייתה תמיד למען חיזוקה של לבנון. "בראש סדר העדיפויות של אירן עומד הרצון לשמור על היציבות, הביטחון והשקט בלבנון", אמר. סלימאן שיבח את היחסים הטובים בין המדינות וביקש ממותקי למסור את ברכתו לנשיא אחמדינג'ד ולמנהיג הרוחני חמינאי.

בצה"ל אמרו בתגובה כי הם אינם מתייחסים לפעולות חיל האוויר או לשמועות בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully