וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

12.1.2010 / 10:09

ייחום, הריון, בעיות עור? להכל יש תשובה. ד"ר איל נחמיאס, ווטרינר הבית של פורינה, עונה לשאלות שלכם

שלום, יש לי כלבת שיצו בת 5 חודשים. בחודשיים האחרונים היא התחילה לאכול את הצואה שלה. מה ניתן לעשות כדי שתפסיק, ולמה היא עושה זאת?

אכילת צואה אצל כלבים היא תופעה די נפוצה, והם עושים זאת מסיבות שונות, רובן על רקע התנהגותי, ולא כי חסר להם משהו. הכלב רואה בצואה סוג של משחק עם ריח מעניין ואולי אף טעים, במידה מסוימת. הדרך הקלה והמהירה ביותר היא פשוט מניעה של הגעה לצואה. אם הכלבה עדין לא נגמלה מעשיית צרכים בבית, יש דרך פשוטה לעשות זאת וניתן לקרוא על כך באתר המצורף.

כמו כן, יעזור לטייל איתה עם רצועה רגילה ולא נמתחת. קל לשלוט בכלבה ולא לאפשר לה הגעה לצואה. ניתן גם להוסיף קוביה אחת או שתיים של דלעת מבושלת למזון, פעם ביום, כדי להפחית את ריח הצואה במובן המושך שלה.

געירה בכלבה בזמן הפעולה הלא רצויה לא תעזור, אלא לרוב תגרום לכלבה לחשוב שאתם מנסים להתחרות איתה על ה"צ'ופר", ותרצה לעשות זאת בהמשך בסתר, שלא בנוכחות הבעלים. יש דרכים אחרות לתקן התנהגות לא רצויה זו, ואפשר להתייעץ עם מאלף על מנת לדעת איך עושים זאת בדיוק.

יש לי כלבת לברדור מעורבת כבת שמונה. בשנה האחרונה יש לה ריח גוף חזק מאוד. אין שינוי בתפריט שלה, והיא בריאה. מה ניתן לעשות על מנת להפחית את רמת הריח? ומדוע זה קרה?

ריח גוף חזק יכול להיות מכמה סיבות. אחת נפוצה מאד, היא האוזניים. כאשר יש גירוי דלקתי או אפילו הפרשה מוגברת, עלול להיות ריח חזק לכלב. שימוש בתכשירים לניקוי אזניים יעזרו, במקרים של דלקת המלווה באודם גירוד וכו', יש כמובן להיוועץ בווטרינר.

סיבה אחרת היא הפרשות שעל העור, על אלו ניתן להתגבר בקלות עם רחצה בשמפו מתאים. בעיות עור המלוות בגירוד, פצעים, הפרשה מרובה, נשירה מוגברת, שינוי פיגמנט וצבע הופעת מסות או גושים על העור – אלה דורשים בדיקת רופא יסודית. הידעתם כי כחמישים אחוז מהבעיות המגיעות לווטרינר הן בעיות עור?

שלום. יש לי גורת בוקסר בת שנה. הכלב שלנו עלה עליה בעת הייחום, האם במידה והיא בהריון זה יעצור לה את הגדילה? או שהיא יכולה להמשיך לגדול ולהתפתח בלי קשר?

הריון בגיל כל כך צעיר לא רצוי. יש אפשרות לבצע בדיקת אולטרא סאונד לאחר 4 שבועות מהזיווג, ולדעת אם היא נקלטה או לא. אם היא לא בהריון, אז אין צורך כמובן לעשות דבר. אם היא כן בהריון, אפשר לבצע טיפול הפלה במהלכו תקבל כדורים וזריקה אשר יגרמו לספיגה או הפלה.

אין לטיפול פגיעה בכלבה ובמקרים מועטים יש קצת חוסר תיאבון ודיכאון קל וחולף. לגבי הגדילה, קשה לומר בוודאות וצריך להכיר את הכלבה מקרוב. באופן כללי הריון לא רצוי עד גיל שנה וחצי לפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יש לי כלבה בת 10 חודשים. בעת הייחום שלה, שמתי לב שאזור איבר המין שלה מאד נפוח, והיא מלקקת את האזור הרבה. האם זה דבר טבעי, או שיש לה בעיה?

ייחום משמעו שינויים הורמונליים בגוף הכלבה. הנפיחות היא נורמלית לחלוטין ונגרמת מפעילות של השחלות והפרשת הורמון הנקרא אסטרוגן. הליקוק הוא טבעי, כי הכלבה מרגישה את השינוי ומנסה לטפל בו בדרך המוכרת לה.

הנפיחות תרד לאחר סיום עונת הייחום, שנמשכת כשלושה שבועות. יש קשר ברור בין שינויים באורך היום (דצמבר הוא בעל הימים הקצרים ביותר) להופעת ייחום. כלבות מיוחמות משרות זו על זו את הייחום בעזרת חוש הריח, אפילו ממרחק רב. חשוב לשמור על הכלבה שלא תברח בתקופה הזו, כי היא משנה את ההתנהגות שלה עקב השנוי ההורמונאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully