וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיין קיימת הזדמנות למיצוי עסקת שליט"

ניר יהב ופנחס וולף

11.1.2010 / 8:39

במטה המאבק למען גלעד שליט מבקשים להנמיך פרופיל לטובת מיצוי התהליך המדיני לשחרורו של החייל החטוף. "כל עוד המתווך הגרמני נמצא פה, יש לנו חלון הזדמנויות"

על רקע התחדשות העימותים בדרום ותקיפת צה"ל בעזה, במטה המאבק לשחרור החייל החטוף גלעד שליט הנחו את הפעילים "לשמור על השקט", על מנת לאפשר את מיצוי תהליך המשא ומתן להשבתו של שליט.

"כרגע אנחנו יכולים לקוות שבעת הזאת, כל עוד המתווך הגרמני נמצא פה, יש חלון הזדמנויות שישרת את שני הצדדים – לכן אנחנו די שומרים על שתיקה ומבקשים מהפעילים להנמיך את קולם כדי למצות את התהליך וכדי שנראה את גלעד בבית", אמר הבוקר (שני) ראש מטה המאבק לשחרורו של החייל החטוף, שמשון ליבמן, בראיון לקול ישראל. "אנחנו לא נתפסנו לאופטימיות במהלך הדרך – המשפחה לא נמצאת בקטע של אופוריה, יש כל הזמן את הקטע של התקווה".

בתוך כך, בישראל ממתינים כעת לקבלת העמדה הסופית של ארגון חמאס שאמורה להימסר בימים הקרובים לידי המתווך הגרמני. אמש נועד בנושא ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, עם נשיא סוריה בשאר אסד במהלך ביקור משלחת האירגון בקטאר.

בארגון חמאס הגיבו בימים האחרונים בזעם לעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתייחס מוקדם יותר לקיפאון שנוצר בעסקת שליט. נתניהו הצהיר במהלך פגישה עם חברי כנסת של הליכוד כי "ישראל לא תשחרר סמלי טרור במסגרת עסקת שבויים". עוד הטילו בארגון את האחריות לקיפאון שנוצר במו"מ על המתווך הגרמני בטענה כי "לא נקט במספר צעדים שהיה עליו לנקוט בהם".

על פי מקורות בחמאס, במרכז המחלוקת בין ישראל לבין הארגון ניצבים 4 אסירים בכירים: מרוואן ברגותי, אחמד סעדאת ושניים מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully