וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתחייב: נמשיך להוריד את המסים

צבי זרחיה

11.1.2010 / 7:13

בפגישה עם חברי סיעת הליכוד אמר נתניהו כי ידון בהעלאת תעריפי המים - על ביקורת מבקר המדינה אמר: "תפקידו אינו לקבוע מדיניות"

"הממשלה תמשיך במתווה הפחתת המסים הישירים, מכיוון זו פעולה נכונה וצודקת" - כך אמר אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגישה שקיים עם חברי הכנסת של סיעת הליכוד. עמדה זו מנוגדת להמלצת מומחי קרן המטבע הבינלאומית בחודש שעבר, שלפיה על ישראל להימנע מהמשך תהליך הורדת המסים.

הפגישה בין נתניהו לחברי הכנסת נועדה לתחזק את הקשר בין ראש הממשלה ומשרדו לבין חברי הכנסת של הליכוד, שאינם מכהנים בתפקידי שרים או סגני שרים. בפגישה, שבה נכח מנכ"ל משרד רה"מ אייל גבאי, נעדר שר האוצר, יובל שטייניץ. לדברי הח"כים, נתניהו גם הודיע שהבנייה בהתנחלויות תחודש בעוד 8 חודשים בתום תקופת ההקפאה.

במהלך המפגש הבטיח נתניהו כי ידון בסוגיית העלאת תעריפי המים. זאת, לנוכח ביקורת שמתחו חברי הכנסת ומבקר המדינה על ההתייקרות תעריפי המים ב-25% בתחילת ינואר 2010 ועל התייקרות נוספת של 15% הצפויה ביולי 2010. ההערכה בכנסת היא שההתייקרות הצפויה ביולי 2010 תמותן או תידחה.

בדבריו התייחס נתניהו לחוות דעת המבקר. "תפקידו של המבקר לבדוק תהליכים ולא לקבוע מדיניות", אמר. על כך העיר יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי הכנסת היא שביקשה מהמבקר לבדוק את הנושא.

חברי הכנסת טענו במפגש כי התייקרויות המים, שעליהן הוחלט בתקופת הממשלה הקודמת בראשות קדימה, פגעו בסופו של דבר בליכוד. נתניהו הורה לגבאי לבחון את הצעות חברי הכנסת. ח"כ כרמל שאמה הציע לאפשר לוועדות הפועלות ברשויות המקומיות להעניק הנחה בתשלומי המים בשיעור של עד 35%, בדומה לסמכות הניתנת להן לתת הנחה בתשלום הארנונה. להערכת שאמה, בדרך זו אפשר יהיה להקל על השכבות החלשות. ח"כ מירי רגב הציעה להקצות לכל משפחה 4 קוב לנפש לחודש בתעריף מינימום לעומת 2.5 קוב לנפש כיום שבגינם משלמת משפחה מחיר מינימום.

בישיבה הודיע ריבלין כי חוק ההסדרים במתכונת הנוכחית לא יימשך וכי מתקיימת הידברות בינו לבין משרד האוצר לצמצומו. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, קבל כי "קיימים עשרות סעיפים בחוק ההסדרים, שהח"כים מצביעים עליהם בלחץ זמן בלא לקיים דיון יסודי ועמוק. פקידי האוצר צריכים להבין שהם לא קובעים מדיניות, אלא צריכים ליישם את המדיניות הנקבעת על ידי הממשלה והכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully