וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים בהתעללות בפלסטיני - למעצר בית

איילה חננאל

10.1.2010 / 21:30

ארבעה מהשוטרים שעוכבו לחקירה בחשד שהתעללו ותקפו פלסטיני בחברון בשבוע שעבר שוחררו למעצר בית. על פי החשד, הם דחפו קנה רובה לישבנו והטילו עליו את מימיהם בחקירתו

מערכת וואלה!

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

בית המשפט השלום בתל אביב שחרר הערב (ראשון) למעצר בית ארבעה מתוך עשרת השוטרים והבלשים ממרחב ירקון בתל אביב שנעצרו הבוקר בחשד לתקיפה והתעללות בפלסטיני בחברון בשבוע שעבר. שישה השוטרים הנוספים שוחררו מוקדם יותר לביתם. מפקדת תחנת תל אביב צפון סגן ניצב סיגל בר צבי ומפקד מחוז ירקון תת ניצב צ'יקו אדרי, הגיעו לדיון הערב בבית המשפט במטרה להביע תמיכה וגיבוי בארבעת השוטרים.

נציג המחלקה לחקירות שוטרים ציין כי בידי חוקרי היחידה המכשירים הסלולריים של השוטרים אשר על פי החשד, באמצעותם תיעדו את מעשה ההתעללות. עם זאת, החוקרים טרם צפו בתמונות שכן טרם התקבל צו מבית המשפט שיתיר להם לבצע זאת. השופט אלון דפדי קבע כי ישנו חשד סביר נגד ארבעת השוטרים אך מתח ביקורת על מח"ש על ההחלטה לעצור את הארבעה בשלב כה מוקדם בחקירה.

פרקליטו של אחד החשודים, עו"ד אבי חימי טען במהלך הארכת המעצר כי "מדובר בצעיר בן 27 שמגיע לתל-אביב, חוצה שלא כדין את הגבול, גונב אופנוע, מגיע לחברון ודורש כופר. כוחות המשטרה ארגנו כוח להיכנס לחברון. לאחר מכן, במהלך המעצר, מופעל גז פלפל שגם חלק מהחשודים נפגעים ממנו".

המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) עיכבה לחקירה את השוטרים והבלשים בחשד שתקפו והתעללו בפלסטיני בעת מעצרו בחברון. חוקרי מח"ש פשטו על התחנה והחרימו בין היתר מסמכים.

המקרה אירע לאחר שהפלסטיני, תושב חברון בן 27, גנב על פי החשד אופנוע ובמהלך מעצרו התעללו בו על פי החשד השוטרים. הם התחזו לבעליו של האופנוע ופגשו בפלסטיני שניסה לסחוט אותם לצורך השבת כלי הרכב הגנוב. לאחר מעצרו, הובל הפלסטיני לתחנת משטרת חברון, שם על פי החשד עבר מסכת התעללויות קשה מצד השוטרים. לטענתו, הם הכו אותו, החדירו קנה רובה לישבנו ואף הטילו עליו את מימיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully