וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטה מהצפון כמעט נחנקה מעצם בגרון

קובי מנדל

10.1.2010 / 21:30

מעיין, פעוטה בת 7 חודשים מקיבוץ בצפון הובהלה לביה"ח כשהיא סובלת מחנק ושיעול כבד. הרופאים נדהמו לגלות עצם של עוף באורך 3 ס"מ בגרונה. העצם הוסרה בניתוח ולפעוטה שלום

חייה של פעוטה בת שבעה חודשים ניצלו בסוף השבוע האחרון לאחר שעצם באורך שלושה סנטימטרים נתקעה בגרונה. מעיין, המתגוררת באחד מקיבוצי הצפון הובהלה על ידי הוריה לבית החולים כרמל בחיפה כשהיא סובלת מקשיי נשימה ושיעול כבד. רופאי חדר המיון שלחו אותה לעבור ניתוח שהציל את חייה.

פרופ' חיים ביבי, מנהל חדר המיון בבית החולים הוזעק לבחון את מצבה של מעיין אחרי שהרופאים בחדר המיון זיהו כי היא סובלת ממצוקה נשימתית קשה. "בתחקיר המקרה סיפרו ההורים כי התינוקת, שמטופלת במעון הקיבוץ, בלעה חתיכה קטנה של ניוקי מבצק והחלה להשתעל" סיפר ביבי. לדברי ההורים, הפעוטה אכלה ארוחת צהרים ולאחר מכן עלתה למנוחת צהרים בפעוטון. כשהתעוררה, הבחינו המטפלות כי היא משתעלת ועורה מתחיל להכחיל.

הוריה, שהוזעקו למקום העבירו אותה לבית החולים. "התינוקת הגיעה למיון במצב קשה והדופק שלה היה מעל 200 פעימות בדקה", אמר פרופ' ביבי. "התחלנו מיד בטיפול תרופתי אינטנסיבי כדי לייצב אותה ,וברגע שהתייצבה הכנסנו אותה לבדיקת ברונכוסקופיה במחלקת ילדים". בבדיקה נדהמו הרופאים לגלות כי עצם חדה של עוף באורך שלושה סנטימטרים חסמה את מעבר הקנה של הפעוטה.

הרופאים שלחו את מעיין לחדר הניתוח שם היא הורדמה והעצם שהיתה תקועה בגרונה הוצאה ממקומה על ידי צוות בכיר ממחלקת אף, אוזן גרון של בית החולים בראשות ד"ר אוהד רונן. הרופאים מציינים כי לפעוטה נשקפה סכנת חנק וכן עלה החשש שהעצם תגרום לחתכים ולקרעים בריאותיה.

"אסור בשום פנים ואופן להאכיל תינוקות בגיל שבעה חודשים בעוף עם עצמות", מדגיש ביבי. "תינוקות בגילאים כאלה צריכים לאכול אך ורק מזון מרוסק. אפשר לתת קציצות עוף או מרק עם חתיכות עוף מרוסקות בבלנדר, אבל בטח לא עוף עם עצם", הדגיש. היום המשיכה מעיין את תהליך ההחלמה במחלקת הילדים בבית החולים. האחות הראשית במחלקה, אסתי זיו, מסרה כי הפעוטה מתאוששת ובקרוב תשוב לשחק עם חבריה בפעוטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully