וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף ברצועה: שלושה פלסטינים נהרגו

ניר יהב ויהושע בריינר

11.1.2010 / 1:38

ירי פצצות המרגמה לא עובר בשתיקה: כלי טיס ישראלי תקף חולייה של חמושים שתכננו לירות רקטות לעבר ישראל. כתוצאה מכך נהרגו שלושה מהחמושים. הג'יהאד האיסלמי אישר כי ההרוגים מקרב הארגון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

שלושה חמושים נהרגו אמש (ראשון) כתוצאה מתקיפת חיל האוויר במרכז רצועת עזה. כלי טיס ישראלי שיגר טיל לעבר חולייה של חמושים שתכננו לירות רקטות לעבר ישראל, ממנו נהרגו שלושת החמושים. דובר צה"ל אישר את הפרטים והוסיף כי מדובר בתקיפה שכוונה נגד חמושים.

על פי הדיווח, התקיפה אירעה ממזרח למחנה הפליטים מוראזי שבמרכז הרצועה והיא כוונה לקבוצת חמושים. בנוסף לשלושת ההרוגים, יש גם פצוע באורח קשה מאד. שלושת ההרוגים הם עווד נסיר, תושב דיר אל-בלח בן 29, שלדברי צה"ל משמש כבכיר בדרג השטח של הג'יהאד האיסלמי, חסן קטראווי בן ה-22, תושב מחנה הפליטים בורייג' וחד'יפה אל חומס. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות 'אל-קודס' - הודיעה כי שלושת ההרוגים הם חברים בזרוע. לדברי הזרוע, צה"ל תקף את החולייה לאחר ששיגרו מספר פצצות מרגמה לעבר מוצב ישראלי ממזרח לדיר אל-בלח.

בחמאס ובג'יהאד האיסלמי איימו הלילה לנקום את תקיפת צה"ל ברצועה, ואמרו שהיא מהווה הסלמה. בקול ישראל דווח שהארגונים הצהירו שיגיבו על התקיפה.


מוקדם יותר נורו ארבע פצצות מרגמה מצפון רצועת עזה לכיוון ישראל, אולם הן נפלו בשטחים פלסטינים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בישיבת הממשלה לירי הנמשך מרצועת עזה. לדבריו, "בשבוע שעבר נורו שתי רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה. אני רואה זאת בחומרה רבה – צה"ל הגיב מיד ותקף מפעלים לייצור רקטות ומנהרות להברחת טילים ורקטות. מדיניות ממשלת ישראל ברורה: כל ירי על שטחנו ייענה בעוצמה".

עדכון ראשון: 19:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully