וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "לא נשחרר סמלי טרור במסגרת העסקה"

פנחס וולף וניר יהב

10.1.2010 / 17:43

בעקבות הקיפאון שאליו נקלעה העסקה להשבתו של החייל החטוף גלעד שליט, אומר רה"מ נתניהו כי לא ישוחררו סמלי טרור במסגרת עסקת שבויים. דיווח באל-ג'זירה: "לחצים אמריקאים וערבים גרמו לישראל לחזור בה מההבנות עם חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לקיפאון בעסקת שליט. במהלך פגישה עם חברי כנסת של הליכוד אמר נתניהו בנוגע להמשך המשא ומתן על שחרור החייל החטוף כי "לא נשחרר סמלי טרור במסגרת עסקת שבויים". ראש הממשלה אמר את הדברים בפגישה עם חברי כנסת מסעת הליכוד.

לפני שבועיים התייחס נתניהו למאמצים לשחרור שליט. בישיבת שרי מפלגתו לפני ישיבת הממשלה השבועית, אמר נתניהו: "בשלב זה אין עסקה ולא ברור אם בכלל תהיה עסקה. אם זה יגיע להצבעה מעשית, אביא זאת לממשלה, אך אנחנו עדיין לא שם, ואינני יודע אם נהיה שם".

בתוך כך, מקורות דיפלומטים המוגדרים 'מהימנים' דיווחו היום כי "לחצים אמריקאים וערבים הם אלו שגרמו לישראל לחזור בה מההבנות שהשיגה במשא ומתן עם חמאס לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט". הדברים נאמרו לאתר האינטרנט של רשת "אל-ג'זירה". על פי המקורות, השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ושר ערבי נוסף "הפעילו לחצים על ישראל שלא תעשה ויתורים לחמאס כדי לא לחזק את הפופולאריות שלו ברחוב הפלסטיני".

לפי המקורות, לפני כחודש התקשר מיטשל אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לעדכן את הממשל האמריקאי בהתפתחויות שאירעו במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. "כאשר מיטשל שמע מנתניהו את עמדותיה של ישראל, הוא ביקש ממנו לחזור בו מההבנות שהושגו מול המתווך הגרמני", הוסיפו. לדברי המקורות, מיטשל אמר לנתניהו שחמאס נואש להישג זה וכי תהליך השלום יחזור כמה צעדים אחורה אם תיחתם עסקה עם חמאס. "הדבר יחליש את הרשות ואת אבו מאזן", אמר, לטענת המקורות, מיטשל.

המקורות הוסיפו עוד כי בנוסף, כאמור, למיטשל גם "שר ערבי בכיר" ביקש מנתניהו שלא להיענות לדרישות של חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקה. המקורות ציטטו את השר הערבי באמרו לנתניהו כי עליו להמשיך ולהדק את המצור על רצועת עזה. "חמאס ירד על ברכיו אם יהודק המצור וייפגעו פעולות ההברחה", אמר. "עלינו גם למנוע מאנשי הארגון לנוע במעברים". הוא הוסיף כי אם הנהגת חמאס בעזה ובדמשק תיבהל, המחיר שישראל תשלם עבור שליט יהיה נמוך יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully