וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט: "ארה"ב אשמה במשבר"

סוכנויות הידיעות

10.1.2010 / 18:00

מנכ"ל ענקית התוכנה לא חסך שבטו והוסיף כי "מספר האנשים שנפגעו מפעולותיו של המגזר הפיננסי הוא כה גדול, שקשה לפתח סימפטיה לאנשי המגזר, בהתחשב בהתנהגותם החמדנית"

"מספר האנשים שנפגעו מפעולותיו של המגזר הפיננסי הוא כה גדול, שקשה לפתח סימפטיה לאנשי המגזר, בהתחשב בהתנהגותם החמדנית", כך אמר אריק שמידט, מנכ"ל ענקית האינטרנט גוגל.

בראיון ל"סאנדיי טלגרף" לקראת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שבו הוא משמש יו"ר, אמר שמידט כי עידן ה"כסף הקל" בארה"ב גרם למשבר ב-2008, וכי הבנקים זקוקים לפיקוח הדוק, שימנע את הישנותם של האירועים.

"יש לזכור שהרבה מהמוסדות האלה הפריטו את הרווחים והלאימו את ההפסדים. בקפיטליזם, לא מתקבל על הדעת מצב שבו אתם רק מנצחים ולא מפסידים", אמר שמידט, והוסיף כי ארה"ב היא האשמה העיקרית במשבר. "האשמה, במידה ויש כזו, מוטלת בעיקר על ארה"ב. לא אירופה, לא בריטניה", אמר.

במבט קדימה ל-2010, אמר שמידט כי אף ש"החולה כבר מחוץ לחדר מיון", קשה לדעת כיצד הכלכלה תתפתח בהמשך. "מה יקרה כשכספי התמריצים יאזלו? אני מבטיח לך שאיש לא יודע", אמר. "לא היה שום תקדים לכמות הכסף שהוזרמה לשווקים".

בנוגע לגירעונותיהן של הכלכלות המערביות הגדולות, אמר שמידט כי ארה"ב נמצאת במצב טוב יותר, ותוכל לצמצם את גירעונותיה, בשל מעמדו של הדולר כמטבע העתודות העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully