וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית הרצליה זיהמה את הים - ונקנסה

אייל דץ

10.1.2010 / 16:02

ביהמ"ש גזר קנס של 140 אלף שקלים על עיריית הרצליה בגין הזרמת שפכים וזיהום מי הים והחופים בעיר. העירייה התעכבה בטיפול בקו ביוב שנפגע ובעקבות כך נגרם הזיהום

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ראשון) קנס כספי של 140 אלף שקלים על עיריית הרצליה בגין הזרמת שפכים לים בניגוד לתנאי היתר ההזרמה לים. בנוסף, חויבה עיריית הרצליה לחתום על התחייבות בסך 150 אלף שקלים שבמשך שנתיים מגזר דין לא תעבור עבירות המפורטות בחוק המים ובחוק למניעת זיהום הים ממקורות יבשתיים.

מכתב האישום עולה, כי בחודש פברואר 2002 העניקה עיריית הרצליה לחברת "סלקום ישראל" היתר לביצוע קידוח אופקי בתחומה המוניציפאלי של העיר לצורך הנחת קווי תקשורת תת קרקעיים, זאת בלי שווידאו תחילה כי אין חשש שהקידוחים יפגעו בצנרת תת - קרקעית קיימת.

בחודש יולי 2003, במהלך עבודות הקידוח, נפגע קו שהוביל מי קולחין ממכון הטיפול בשפכים אל הים. לאחר האירוע יידעו מבצעי הקידוח את הגורמים הרלוונטים בעירייה על הפגיעה בקו ועל זרימת שפכים לרחוב. עם זאת, בעירייה סברו כי הקו שנפגע אינו פעיל, והם הורו להפסיק את השימוש בו רק יומיים לאחר המקרה. לצורך תיקון הקו שנפגע, הוזרמו הקולחין מן המתקן לטיהור שפכים ישירות לתעלות ניקוז לים ולחוף. כתוצאה מההזרמה זוהמו מימי הים וחופי הרחצה בהרצליה נפסלו לשימוש באותו חודש.

בתוך כך, בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע היום את חברת "י.נ. פרץ שירותי ביוב" בגין הזרמת שפכים שנאספו בתחנות דלק שונות ברחבי הארץ - אל מערכת הביוב הציבורית. על הנאשמים, מנהל החברה, נהגיה ומפעילי ביוביות שהועסקו על ידה, נגזר קנס כולל בסך של 228 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully