וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חגיגת האקזיטים חוזרת?

גיא גרימלנד

10.1.2010 / 10:15

מסקר שנערך בקרב מנהלים ושותפים בקרנות ההון סיכון בישראל, עולה כי ישנה תמימות דעים (91%) כי עסקאות המיזוגים והרכישות חזרו לעצמן

האקזיטים האחרונים מציתים את הדמיון של משקיעי הון סיכון הישראלים. בעקבות כך ישנה תמימות דעים בקרב מנהלי ההון סיכון (91%) אשר טוענים כי עסקאות המיזוגים והרכישות חזרו לעצמן. כך עולה מסקר ה-VC Indicator הרבעוני, שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר במהלך חודש דצמבר בקרב מנהלים ושותפים בקרנות ההון הסיכון בישראל. בד בבד ישנה ציפייה לסיום הבצורת הארוכה של הנפקות ראשוניות בנאסד"ק, שהחלה ביולי 2007, כאשר 62% מאמינים כי נראה הנפקה עד מחצית השנה.

התמונה העולה מהסקר אינה ורודה לחלוטין. ישנה ציפייה מסוימת לסגירת חברות, כאשר 38% מהמשיבים מאמינים כי נראה עד עשר חברות אשר ייסגרו בחצי השנה הקרובה. במקביל, מנהלי הון הסיכון חושבים כי פעילות הגיוסים לקרנות תהפוך קשה מבעבר לאור המשבר החריף, כאשר 28% מצפים שגיוס קרנות יהיה בתקופה הקרובה קשה מבעבר ו-34% צופים כי יהיה קשה בהרבה לעומת התקופה שקדמה למשבר.

גם הציפייה לעלייה דרמטית בשוויים של ההשקעות ושל האקזיטים התמתנה, כאשר רק 42% מהמשיבים מאמינים כי נמשיך לראות צמיחה בשוויים של האקזיטים בחצי השנה הקרובה.

השותפים והמנהלים בקרנות אינם ממהרים לשנות את אופי הפעילות שהתאים לרוח המשבר. אמנם מרביתם חוזים כי נראה צמיחה בשיעורי ההשקעה בשלבים המוקדמים, כאשר 58% צופים בהשקעות סיד וסבב ראשון לעומת 50% ברבעון הקודם. במקביל, 65% מעידים כי ימשיכו להתמקד בניהול הפורטפוליו, 19% יתמקדו בהובלת השקעות חדשות ו-13% יתמקדו בסינון חברות פוטנציאליות.

לדברי רו"ח טל חן, ראש מגזר ההיי-טק ב-Deloitte, "המהירות בה חל שינוי המגמה לכיוון החיובי גרמה לכך שהמשבר לא נוצל עד תום מנקודת מבטם של המשקיעים. היו מעט מאוד מכירות חיסול של חברות (fire sales), מעט מאוד סבבים בשווי נמוך מאלו שקדמו להם (down round), ולמעשה חזרנו במידה מסוימת לנקודת ההתחלה שקדמה למשבר, אך תוך הססנות מהציפיות מהשווקים".

התחומים החמים ימשיכו להיות הקלינטק והמכשור הרפואי עם 71% ו-68% (בהתאמה). באשר לעניין הרב סביב תחום מחשוב ענן (Cloud Computing) הדעות חלוקות, כאשר 13% מאמינים שמדובר בהמולה רבה סביב מונח שלמעשה מאגד טכנולוגיות קיימות, לעומת 47% אשר רואים בתחום ארכיטקטורה חדשה של טכנולוגיות מידע שתשפיע באופן דרמתי על התעשייה. 40% טוענים כי עדיין מוקדם לקבוע האם מדובר במהפכה של ממש.

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully