וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שואף להגדיל את היקפי הסחר עם הודו"

אורה קורן

10.1.2010 / 10:30

כך אמר שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, שיצא לביקור רשמי בהודו, במהלכו יפעל לפתיחת שיחות על הסכם סחר חופשי בין ישראל לתת היבשת

שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, יצא לביקור רשמי בהודו, במהלכו יפעל לפתיחת שיחות על הסכם סחר חופשי בין המדינות. לבן אליעזר נקבעו פגישות עם שרי החוץ, הסחר והחקלאות של הודו.

לבן אליעזר מתלווה משלחת עסקית של חברות, שאירגן מכון היצוא. החברות, שחלקן כבר פועלות בהודו, ינסו לקדם עסקיהן במדינה. במשלחת נציגי חברות: אי.סי.איי טלקום, אלתא, אלביט מערכות, גאון אגרו, נטפים, נען דן ג'יין, מוטורולה, רפאל ומגל.

הביקור הוא חלק מפעילות מרוכזת שמשקיע משרד התמ"ת, באמצעות המינהל לסחר חוץ, במדינות דרום מזרח אסיה ובהודו בפרט. "בביקור זה אנו מקווים להשיג פריצת דרך במספר נושאים שעל סדר היום הכלכלי בינינו ובין הודו", אמר בן אליעזר לקראת הנסיעה. "אני שואף להגדיל את היקפי הסחר בין המדינות, ובנוסף גם להשביח את תשתית הסחר בין ישראל והודו, המהווה מדינת מפתח בכלכלה העולמית.

נעשה את מירב המאמצים על מנת לקדם החלטה של ממשלת הודו על התחלת משא ומתן עם ישראל על הסכם סחר חופשי, שצפוי לשפר מאד את יחסי הסחר בין המדינות. במהלך הביקור בכוונתי גם להשיג התקדמות משמעותית בנושא שיתוף פעולה טכנולוגי במחקר ופיתוח תעשייתי ולקדם יוזמות בתחומי ביטחון פנים, תקשורת, תוכנה, מים וחקלאות".

מנהל מינהל סחר חוץ בתמ"ת, בועז הירש אמר כי "מתוך הכרה בחשיבות היצוא לצמיחתה וחוסנה של הכלכלה הישראלית, מקדיש משרד התמ"ת מאמצים רבים באמצעות כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לעודד את היצואנים הישראליים לחדור לשוק ההודי ולפעול בו בהצלחה. בנוסף על תוכנית שביט לקידום ממוקד של היצוא וכלי סיוע נוספים של משרד התמ"ת, אנו נפתח בהודו בעוד מספר חודשים נציגות מסחרית חדשה, אשר תשמש דלת נוספת ליצואנים הישראלים בפעילותם במדינה זו".

ממשרד התמ"ת נמסר כי בחודשים ינואר-אוקטובר 2009 היקף הסחר, ללא יהלומים, ירד בכ-19% לעומת התקופה המקבילה ב-2008 והסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר. בחודשים ינואר-אוקטובר 2009 הודו היתה שותפות הסחר ה-15 של ישראל (ללא יהלומים).

בשנת 2008 היקף הסחר בסחורות, ללא יהלומים, הסתכם בכ-2 מיליארד דולר, גידול של כ-60% לעומת השנה שקדמה לה, בה הסתכם היקף הסחר בכ-1.3 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully