וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: המתווך הגרמני אחראי לקיפאון במו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.1.2010 / 9:05

לדברי בכיר הארגון מוסא אבו-מרזוק, האחריות לאי ביצוע העסקה לשחרור גלעד שליט מוטלת על המתווך, בשל "צעדים שהיה עליו לנקוט ולא נקט". האשים: ישראל חזרה בה מהבנות קודמות

נמשכים חילופי ההאשמות בין חמאס לבין ישראל בדבר האחריות לאי-הצלחתה של העסקה להחזרת החייל החטוף גלעד שליט. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו-מרזוק, אמר הבוקר (ראשון) בראיון לעיתון "אל חייאת" היוצא לאור בלונדון כי האחריות לאי ביצוע העסקה מוטלת על המתווך הגרמני בשל "צעדים שהיה עליו לנקוט – אך הוא לא עשה כן".

אבו מרזוק טען, כי ממשלת נתניהו חזרה בה בשלב האחרון של המשא ומתן מהבנות קודמות שהוצגו בין הצדדים ונסוגה מעמדותיה "הרבה יותר מאשר אולמרט נסוג בו מעמדותיו בזמנו", לדבריו. יחד עם זאת, טען בכיר חמאס בראיון כי הן אולמרט והן נתניהו אינם ממלאים אחר ההבנות שהושגו במהלך המשא ומתן לגיבוש עסקה.

לדבריו, ארגונו טרם קיבל את תשובתה הסופית של ישראל מהמתווך הגרמני אך העריך כי הדבר יתבצע בתוך יומיים. "במשא ומתן הושגה פריצת דרך משמעותית", הודה אבו- מרזוק, "אך הנסיגה הישראלית המפתיעה מעמדותיה טרפה את כל הקלפים".

בכל הנוגע לדיווחים האחרונים על סלעי המחלוקת בין הצדדים בעסקה טען אבו-מרזוק כי "כל ההדלפות בנושא אינן נכונות" וטען כי מספר האסירים אותה סירבה ישראל לשחרר בתמורה להשבת החייל החטוף היא כמות "לא קטנה". עם זאת, סירב לנקוט במספר המדויק של האסירים הפלסטיניים שסביבם קיימת מחלוקת בין ישראל לבין אירגונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully