וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה לא תחייב רכישת טקסטיל ישראלי

מאת אורה קורן

10.1.2010 / 8:00

בדיון שנערך בסוף השבוע בין משרדי האוצר, התמ"ת וביטחון הפנים, הוחלט כי הממשלה לא תוציא הוראת שעה שתחייב ביצוע מכרזים בתחום הטקסטיל הביטחוני רק לתוצרת מקומית

הממשלה לא תוציא הוראת שעה שתחייב ביצוע מכרזים בתחום הטקסטיל הביטחוני רק לתוצרת מקומית - כך הוחלט בדיון שנערך בסוף השבוע בין משרדי האוצר, התמ"ת וביטחון הפנים. נציגי משרד התמ"ת היו היחידים שתמכו בפרסום ההוראה. שר התמ"ת בנימין בן אליעזר אמר כי יפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה כי יפעל למען אישור ההוראה.

עקב לחצים שהפעילו משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים להעדפת רכישת טקסטיל מתוצרת מקומית למערכת הביטחון בישראל, הנחה נתניהו לפני כחודש את משרדי הממשלה לכנס דיון בנוגע לאפשרות להוציא הוראת שעה בעניין.

על פי נתוני התמ"ת, פרסום הוראת שעה לשנתיים יאפשר לספק הכשרה מקצועית לעובדי טקסטיל לקראת הסבתם לתחומי אלקטרוניקה ותחומים נוספים. על פי חישובי המשרד, ללא הוראת שעה צפויים כ-1,000 עובדי ענף הטקסטיל לעמוד בפני פיטורים ב-2010 - בדומה להיקף הפיטורים בענף בשנים האחרונות. ענף הטקסטיל מעסיק כ-8,000 עובדים, רובם בפריפריה. כ-20% מכלל העובדים בענף הם בני מיעוטים והשאר יהודים.

נציגי משרד האוצר ציינו בדיון כי אם תצא הוראת שעה המעדיפה ענף מסוים, עלול להיווצר לחץ מצד ענפים נוספים שיבקשו תעדוף דומה. עוד ציינו באוצר כי חוק חובת מכרזים אינו נועד לעודד מפעלים לספק תעסוקה, ולצורך זה קיימים חוקים ותקנות אחרים, בהם חוק עידוד השקעות הון ומסלול הכשרה מקצועית ותעסוקה במשרד התמ"ת. נציגי המשרד לביטחון פנים הביעו בדיון חשש מחוסר התחרות בענף הטקסטיל בישראל, מתיאום מחירים בעקבות מיעוט היצרנים ומאיכות המוצר הסופי.

"משרד האוצר מסרב להעדיף רכש טקסטיל כחול לבן, על אף שנתוני משרד התמ"ת מראים כי המפוטרים יעלו למדינה 45 מיליון שקל (בתשלום דמי אבטלה ואבטחת הכנסה; א"ק), בעוד ההפרש בין תוצרת מקומית לתוצרת סין במכרזים הוא 42 מיליון שקל", נמסר בסוף השבוע ממשרד התמ"ת.

על פי נתוני משרד התמ"ת, רכישות משרד הביטחון בתחום הטקסטיל מסתכמות בכ-150 מיליון שקל בשנה. על פי הערכות, רכישת ביגוד בסין תהיה זולה בכ-80%.

  • עוד באותו נושא:
  • טקסטיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully