וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור דמוקרטי: "אובמה לא מדבר כמו כושי"

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צוטט בספר חדש על תקופת הבחירות, כשהוא אומר כי לאובמה סיכוי טוב לנצח "כי הוא שחור בהיר שלא מדבר בניב כושי". ריד מסר את התנצלותו, ואובמה מיהר לקבלה

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקאי, הארי ריד, התנצל הלילה (ראשון) על אמירות שנחשבות לגזעניות, אותן אמר על ברק אובמה לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2008. בספר שאמור לצאת לאור ביום שלישי מופיעים ציטוטים מפיו של ריד, לפיהם אובמה יוכל לנצח בבחירות, מפני שהוא שחור "בעל גוון עור בהיר" שלא מדבר "בניב הכושי (ריד השתמש במילה "ניגרו", הנחשבת לכינוי גנאי), אלא אם כן הוא רוצה שיהיה לו כזה". כעת, רגע לפני שהספר מגיע למדפים התנצל ריד על "בחירת מלים שגויה" וביקש סליחה מכל האמריקאים שנפגעו מהאמירה.

ריד בן ה-71 מתמודד בימים אלה במערכת בחירות צמודה במדינת נבאדה כדי לשמור על מושבו, ואולי בשל כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה החבר כמו ריד במפלגה הדמוקרטית, מיהר לקבל את ההתנצלות ואמר כי בעיניו "הנושא סגור".

בספר החדש "המשחק משתנה", שעוסק במסע הבחירות של אובמה ונכתב על ידי העיתוניאם מרק הלפרון וג'ון היילימן, מתואר הסנאטור כמי שתמיכתו במועמד לנשיאות אובמה היתה ברורה וחד משמעית. "הוא נדהם ממתנת יכולת הנאום של אובמה והאמין כי המדינה מוכנה לאמץ נשיא שחור, במיוחד אחד כזה "בהיר עור שלא מדבר בניב הכושי אלא אם כן הוא רוצה שיהיה לו כזה", נכתב בספר שהוסיף כי ריד היה משוכנע, למעשה, שצבע העור של אובמה יעזור לו במרוץ להשגת המועמדות הדמוקרטית לנשיאות.

לאחר שהציטוטים מהספר הופיעו במגזין ה"אטלנטיק" ביום שישי, הודה הסנאטור ריד שהוא אמר את ההערות הללו, ופרסם התנצלות. "אני מתנצל מעומק לבי על הבחירה השגויה הזו של מלים. אני מתנצל בכנות אם פגעתי באזרחי אמריקה, בייחוד האפרו-אמריקאים, בהערותיי החריגות", כתב ריד בהודעת ההתנצלות. "הייתי תומך נלהב וגאה של ברק אובמה במהלך מסע הבחירות ועבדתי קשה ככל שיכולתי בכדי לקדם את החקיקה של הנשיא אובמה ויוזמותיו", אמר ריד, "מעבר לכך, במשך כל הקריירה שלי עבדתי קשה בכדי לקדם נושאים החשובים לקהילה האפרו-אמריקאית".

הנשיא אובמה מיהר לקבל את ההתנצלות של ריד ופרסם הודעה, לפיה "הארי ריד התקשר אלי והתנצל על הערותיו האומללות עליהן דווח היום. קיבלתי את ההתנצלות בלי לשאול שאלות, בגלל שאני מכיר אותו שנים, ראיתי את הנהגתו מלאת התשוקה לגבי נושאים של צדק חברתי ואני יודע מה יש בליבו", אמר אובמה שסיכם כי "מבחינתי, העניין הזה סגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully