וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסר למיטשל: "הפלסטינים סרבני שלום"

9.1.2010 / 7:11

בעקבות דברי השליח האמריקאי למזרח התיכון, לפיהם וושינגטון עלולה לקפיא את הערבויות האמריקאיות לישראל, מסרה לשכת רה"מ כי "ישראל עשתה צעדים משמעותיים להנעת התהליך המדיני"

בעקבות דברי השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, על האפשרות שוושינגטון תקפיא את הערבויות האמריקאיות לישראל, נמסר הערב (שבת) מלשכת ראש הממשלה כי "כולם יודעים שהרשות הפלסטינית מסרבת לחדש את שיחות השלום, בעוד שישראל עשתה צעדים משמעותיים להנעת התהליך. מי שצריכה לשנות את דרכה זו הרשות הפלסטינית ובוודאי לא ממשלת ישראל".

בראיון לרשת חדשות אמריקאית אמר מיטשל כי החוק האמריקני מאפשר לעכב את כספי הערבויות, אך הבהיר כי וושינגטון אינה תומכת באפשרות זאת. בראיון לרשת PBS אמר מיטשל כי וושינגטון עשויה לנקוט בעונשים כלפי הצדדים, לצד התמריצים. "אנו חושבים שניתן לסיים את המשא ומתן תוך שנתיים ממועד תחילתו", אמר. "באופן אישי אני חושב שניתן לסיים השיחות בתקופה קצרה יותר", המשיך. לאחר מכן פורסמה הודעה מטעם מיטשל בה נמסר כי השליח האמריקאי למזרח התיכון לא הציע להפעיל את עיכוב הערבויות וכי הדברים נאמרו בתגובה לשאלה ולא כהודעה יזומה.

ראש צוות המשא ומתן ברשות הפלסטינית, סעיב עריקאת אמר הבוקר כי חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים מחייב הפסקה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית התייחס עריקאת לדברי מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, לפיהם על ישראל והפלסטינים לחדש את המו"מ ללא תנאים מוקדמים.

"נמשיך במאמצינו עד שהממשל האמריקאי יחייב את ישראל לחדש את המו"מ על בסיס מחוייבותיה במפת הדרכים ובעיקר בכל הנוגע להפסקת הבנייה בהתנחלויות, כולל מזרח ירושלים", אמר עריקאת. לדבריו, הפלסטינים מקווים שהמו"מ עם ישראל יחודש מהנקודה שבה הופסק בדצמבר 2008, בעת שהרשות ניהלה אותו עם ממשלת אולמרט. "אנחנו רוצים הכרה ברורה בפתרון שתי המדינות ובגבולות 67", סיכם.

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully