וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר בטרומית: המדינה תשקם עברייני מין

פנחס וולף

13.1.2010 / 12:25

על פי הצעת חוק של חבר הכנסת משה מטלון, יוקמו יחידות שיקום מניעתי, אליהן יגיעו עברייני מין על פי צו בית משפט. אם העבריין יסרב להתייצב, יוחמר הפיקוח שמוטל עליו

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק לשיקום עברייני מין. לפי הצעת החוק, שהגיש ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) יוקמו יחידות שיקום מניעתי לעברייני מין. ההצעה עברה ברוב של 42 חברי כנסת. על פי ההצעה, ליחידות השיקום יגיעו עברייני מין על פי צו בית משפט, במידה שהוא יחשוב שהשיקום המניעתי יצמצם את רמת הסיכון הנשקפת שאותו עבריין יבצע עבירת מין נוספת. בנוסף תידרש הסכמתו של העבריין להגיע לשיקום המניעתי. במידה שהעבריין לא ירצה להגיע לשיקום, יוחמר הפיקוח עליו.

בית המשפט יהיה רשאי גם להורות על שימוש בתרופות מדכאות יצר מיני כחלק מהשיקום המניעתי, הכולל גם אמצעים נוספים, כמו השתתפות בקבוצות ייעודיות לעברייני מין, חינוך מיני והסברה ושילוב עבריין המין במוסד חינוכי או שיקומי. גם לנתינת התרופה שמדכאת את היצר המיני תידרש הסכמה של העבריין.

מטלון אמר בדיון כי "תדירות התופעה איננה ידועה במדויק. לא ניתן לעמוד על מספר המקרים ועל מספר הפדופילים החיים בינינו. לעיתים תופעה זו נשמרת בתוך כותלי הבית והסיבה לכך היא פשוטה: ילדים מותקפים והם לא מודעים לכך שהם עברו תקיפה מינית". לדברי מטלון, "גם הגורמים לכך שאדם יקום ויפגע בילד רך אינו ברור. על פי מחקרים שנעשו ברחבי העולם. זאת תופעה המוגדרת כהפרעה נפשית ואין יודעים ממה היא נובעת".

מטלון הוסיף כי "ניסיון העבר מלמד שרבים מעברייני המין המסיימים לרצות עונשי מאסר, קצרים או ארוכים, חוזרים פעמים רבות ומבצעים עבירות מין, ולעיתים אף מיד לאחר שחרורם. עבריינות מין הינה סכנה מוחשית לכל חברה חפצה חיים, ולכן דרושה תכנית מפורטת וברורה לטיפול בבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully