וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל לאסד: "תודה על הסיוע נגד המצור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.1.2010 / 18:54

נשיא סוריה נועד בדמשק עם משלחת של בכירי חמאס ודן עימם במצב ברצועת עזה, בתהליך המדיני ובפיוס הפנים פלסטיני

נשיא סוריה בשאר אסד נועד היום (שבת) בדמשק עם משלחת של בכירי חמאס בראשות ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. בכיר הלשכה המדינית, עיזת א-רישק, שהשתתף בפגישה אמר כי הצדדים דנו בשורה של נושאים, ביניהם במשבר הפוליטי בין חמאס לפתח, בהמשך "המתקפות הישראליות" על הפלסטינים, בבנייה הישראלית בהתנחלויות, בייהוד ירושלים, ב"פגיעה" במסגד אל-אקצא ובמצור הישראלי המוטל על עזה.

משעל ויתר חברי המשלחת עדכנו את הנשיא הסורי במאמצים המושקעים לגיבוש הסכם פיוס פנים-פלסטיני ובהסתייגויות של חמאס מטיוטת הסכם זה שגובשה על ידי מצרים וקיבלה את הסכמת פתח. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה גם כי אסד אמר כי ארצו תומכת באחדות פלסטינית וכי הוא יעשה כל מאמץ להביא להצלחת פיוס זה ולסיום הפילוג.

אסד אמר למשעל ואנשיו כי "השגת פיוס פלסטיני היא הדרך היחידה שבאמצעותה יוכלו הפלסטינים להשיב לעצמם את זכויותיהם ולעמוד מול כל אתגר שיפריע לסוגיה הפלסטינית". משעל הביע את הערכתו לסוריה ולאסד אשר מסייעים, לדבריו, לעם הפלסטיני בניסיונותיו "לשבור" את המצור המוטל עליו.

א-רישק גילה כי פגישה זו באה במסגרת ביקור של משלחת חמאס במספר מדינות ערביות ואיסלמיות וזאת במטרה "לגבש אסטרטגיית הצלה לאומית" כנגד "ממשלת הימין הקיצוני בהנהגת נתניהו וליברמן". עד כה ביקרו חברי המשלחת בתימן, איראן, ערב הסעודית, לוב ובחריין. בפגישה עם אסד השתתפו גם סגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק, וכן בכירי הלשכה המדינית מוחמד נסר, סאמי חאטר, עימאד אל-עלמי ורישק עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully