וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גייתנר יידרש להסביר איך חולצה AIG

סוכנויות הידיעות

9.1.2010 / 17:10

שר האוצר של ארה"ב יידרש להסביר בפני הקונגרס מדוע הוסתרו פרטי העסקות בהן העוברו מיליארדי דולרים לבנקי ההשקעות הגדולים בזמן ששימש כנשיא הבנק הפד' של ניו יורק

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, יידרש להסביר בפני הקונגרס מאוחר יותר החודש מדוע הוסתרו פרטי העסקות בהן הועברו מיליארדי דולרים לבנקי ההשקעות הגדולים בזמן ששימש כנשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק.

המחוקקים הגיבו בזעם לחשיפה ביום שישי של הודעות האי מייל שנשלחו ב-2008 ובתחילת 2009 בין עורכי דין בבנק הפדרלי של ניו יורק לענקית הביטוח המולאמת AIG. מחילופי האי מיילים עולה כי הבנק הפדרלי של ניו יורק ביקש מ-AIG להסתיר מידע בנוגע לעסקות שהעבירו מיליארדי דולרים מכספי משלם המיסים שניתנו ל-AIG לגולדמן סאקס, לסוסייטה ז'נרל ולבנקים גדולים אחרים. חילופי המיילים הגיעו לידיו של חבר הקונגרס דארל איסה, החברה בוועדת הפיקוח והרפורמות בממשל של בית הנבחרים.

"השאלה הגדולה היא מדוע לא נלחמו (בבנק הפדרלי) להשגת עסקה טובה יותר למשלמי המיסים", אמר איסה. הבנק הפדרלי של ניו יורק השתלט בנובמבר 2008 על המגעים בין AIG לבין בנקים להם הייתה חייבת עשרות מיליארדי דולרים בגין חוזי CDS שרכשו מהחברה. ההפסדים הקשורים לחוזים איימו להפיל את AIG, חודשיים בלבד לאחר שחולצה על ידי הממשל. הבנק הפדרלי החליט כי יותר מתריסר בנקים, בהם גולדמן סאקס, יקבלו 62.1 מיליארד דולר ש-AIG היתה חייבת להם במלואם. ההחלטה הובילה מחוקקים וכלכלנים להאשים את הממשל בניסיון לספק חילוץ נוסף בעקיפין למוסדות הפיננסיים.

יו"ר וועדת הפיקוח והרפורמות בממשל, הנציג אדולפוס טאונס, אמר ביום שישי כי האי מיילים יביאו לבדיקה מחודשת של עלייתה ונפילתה של AIG, ושל היחסים שלה עם הבנקים שנהנו מכספי החילוץ. הוא קבע דיון בנושא ב-18 בינואר ודרש כי לדיון יגיעו גייתנר והפרקליט הכללי של הבנק הפדרלי של ניו יורק, תומאס בקסטר.

  • עוד באותו נושא:
  • aig

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully