וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים לחמאס: "כנופיה, שימחתם את ישראל"

ניר יהב, כתבנו לעניני ערבים

9.1.2010 / 12:50

מעמיק המשבר ביחסי חמאס מצרים. לאחר שביום רביעי נהרג חייל מצרי מאש פלסטינים, השתלחו עיתוני מצרים והאימאמים במסגדים בחמאס: "העם הפלסטיני בעזה מורעב והנהגתו שבעה"

בעקבות העימותים שפרצו ביום רביעי בין חמאס למצרים לאחר שקהיר מנעה ממשלחת סיוע להיכנס לרצועת עזה ועל רקע בניית גדר הפלדה בגבול עזה-מצרים, המתיחות בין מצרים לחמאס רק הולכת וגוברת. במצרים זועמים על מותו של חייל מצרי מידי צלף פלסטיני במהלך המהומות, והבוקר (שבת) דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי אימאמים ממסגדים רבים במצרים תקפו קשות בדרשות ים השישי את חמאס והאשימו אותו במצור על עזה.

על פי העיתון, האימאם של מסגד א-רחמה טען כי חמאס הוא הסיבה למצור על הפלסטינים ברצועת עזה והוסיף כי מנהיגי הארגון מעוניינים להישאר בשלטון "אפילו במחיר של הרעבת עמם וגירושם". האימאם ציין כי החייל המצרי שנהרג הוא "שהיד" ומי שהרג אותו חייב לכפר על מעשיו כדי לא להגיע לגהנום.

בעיתון נכתב כי המסגדים שהשתתפו במתקפה כפופים למשרד הדתות המצרי וכי המתקפה נגד חמאס תוכננה על ידי השלטונות. האימאם של מסגד עבאד א-רחמן בקהיר תאר את הריגתו של החייל המצרי כ"אסון" והפנה שאלה לצלף הפלסטיני שהרג אותו: "מה תגיד מחר לאלוהיך?".

גם מאמר המערכת בעיתון הממסדי המצרי "אל-אהראם" לקח חלק במתקפה החזיתית המצרית נגד חמאס. במאמר תחת הכותרת "הרג המצרים לא ישחרר את פלסטין" נכתב כי "זהו בדיוק מה שישראל רוצה. כמה שהיא שמחה כעת". בהמשך מזהיר המאמר את חמאס ורומז כי הארגון פועל עבור האינטרסים של אירן: "למצרים לא מגיע לקבל את כל השנאה מכם, אלא אם כן יש לכם אג'נדה סמויה שבעזרתה אתם משרתים מטרות של גורמים אחרים".

עיתון מצרי נוסף - "אל-גומהורייה" - תאר במאמר המערכת את חמאס במילה "כנופיה" וציין כי הארגון שולט "באמצעות ברזל ואש" ברצועת עזה. לדברי העיתון, "העם הפלסטיני בעזה מורעב והנהגתו שבעה, העם הפלסטיני רועד מקור אך הנהגתו לובשת פרווה. בהיסטוריה לא קרה מעולם שכנופיה כופה את דעתה על מדינה".

במהלך העימותים ביום רביעי הפגינו מאות מתומכי חמאס באזור הגבול, ומהלכן נפצעו עשרות אנשים ונהרג, כאמור, חייל מצרי. בחמאס טענו כי החייל נהרג בשוגג. לאחר העימותים גינה משרד החוץ המצרי את חמאס והבהיר לו כי יש גבול לסבלנות המצרית. בנוסף הכריזה מצרים על ראש משלחת הסיוע לעזה, חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלווי, כאישיות בלתי רצויה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully