וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אשראי הצרכנים ברצף ירידות היסטורי

סוכנויות הידיעות

9.1.2010 / 14:10

האשראי נפל בנובמבר בשיעור החד מעולם, והשלים בכך ירידה חודשית עשירית ברציפות - רצף הירידות הארוך ביותר מאז החל הבנק הפד' לפרסם נתון זה בשנת 1943

אשראי הצרכנים בארה"ב נפל בנובמבר בשיעור החד מעולם, והשלים בכך ירידה חודשית עשירית ברציפות - רצף הירידות הארוך ביותר מאז החל הבנק הפדרלי לפרסם נתון זה בשנת 1943. אשראי הצרכנים נפל בנובמבר ב-17.5 מיליארד דולר, או קצב שנתי של 8.5%, ל-2.46 טריליון דולר, מסר היום הבנק הפדרלי. הירידה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים לירידה של חמישה מיליארד דולר באשראי הצרכנים. אשראי הצרכנים ירד מדי חודש מאז ספטמבר 2008 למעט ינואר 2009.

חובות בעלי כרטיסי אשראי בארה"ב נפלו בחודש ב-13.7 מיליארד דולר, או קצב שנתי של 18.5%, ל-874 מיליארד דולר - ירידה חודשית 14 ברציפות, רצף הירידות הארוך מעולם. היקף ההלוואות לרכישת מכוניות, למימון לימודים וסעיפים נוספים, ירד ב-3.8 מיליארד דולר, או שיעור שנתי של 2.9%, ל-1.59 טריליון דולר.
מוקדם יותר היום, מסר משרד העבודה בארה"ב במפתיע כי שוק העבודה האמריקאי איבד 85 אלף משרות בחודש דצמבר. כלכלנים צפו כי מספר המשרות יישאר ללא שינוי. שיעור האבטלה נותר כצפוי ללא שינוי ברמה של 10%, מסר משרד העבודה. עם זאת, שיטת חישוב מקיפה יותר של שיעור האבטלה שמפרסם משרד העבודה (U-6), הכוללת גם אנשים שהתייאשו מחיפוש עבודה וכן עובדים במשרה חלקית שהיו מעדיפים לעבוד במשרה מלאה, מראה כי שיעור האבטלה עלה בחודש שעבר לרמה של 17.3% - מרחק נגיעה מרמתו הגבוהה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully